قیمت کلزا

قیمت کلزا

اگر در مورد قیمت کلزا اطلاعاتی ندارید با کیمیازرین همراه باشید. حتما نا کلزا را شنیده اید. دانه های روغنی کلزا که این روزها در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می گیرد یکی از محصولات پرکاربرد در سطح کشور محسوب می شود. گیاهی یکساله که از جنس کلم می باشد و در مناطق معتدل و در ارتفاعات بالا و تحت شرایط نسبتا خنک رشد می کند. کاربرد زیاد دانه های کلزا باعث شده است که قیمت کلزا بسیار مورد توجه باشد. در این مقاله می خواهیم اندکی در مورد کلزا و تاریخچه ی آن اطلاعاتی کسب کنیم و سپس به بررسی قیمت کلزا بپردازیم. با کیمیازرین همراه باشید.

تاریخچه ی کلزا

بر خلاف تصور کلزا به ایران تعلق ندارد و زراعت آن از ۳۰۰۰ سال پیش در هندوستان رواج داشته است. در ادامه به کشورهایی مانند چین و ژاپن نیز وارد شده و سپس در ایران کشت شده است. کلزا دانه ای روغنی است و به همین دلیل در ابتدا به عنوان روغن چراغ از آن استفاده می شده و کاربرد خوراکی آن آشکار نشده بود. روغن کلزا به دلیل چسبندگی به فلزات به راحتی برای روان کننده در صنایع موتوری دریایی نیز مورد استفاده قرار می گرفته است. شاید برای شما نیز جالب باشد که چگونه مردم به خوراکی بودن این روغن پی بردند.

در کشور کانادا از روغن کلزا به عنوان روان کننده استفاده می شده است. با آغاز جنگ جهانی دوم و شروع قحطی و گرسنگی روغن کلزا به مصرف غذایی رسید و بدین ترتیب یکی از منابع غذایی غنی شد. امروزه تولید کلزا در جهان به ۵٫۷ میلیون تن رسیده است که کشور کانادا ۱۵ درصد از سهم تولید جهانی را در اختیار دارد.

قیمت کلزا

قیمت کلزا

نحوه رشد کلزا

با بررسی قیمت کلزا در خدمت شما هستیم. پیش از مشخص کردن قیمت کلزا می خواهیم بدانیم این گیاه چگونه کشت می شود. همانطور که در بخش پیشین بیان شد کلزا در سال دوبار کشت می شود. رشد کلزا در شش مرحله دسته بندی می شود. مرحله اول جوانه زنی می باشد که ممکن است ۴ الی ۱۰ روز طول بکشد. در مرحله دوم گیاه از خاک بیرون می آید. در نظر داشته باشید که کلزا در مراحل اولیه بسیار ضعیف می باشد و لازم است که استحکام آن در خاک مورد بررسی قرار بگیرد.

در مرحله سوم سطح برگ افزایش می یابد و کلزا به مدت چند هفته در این مرحله باقی می ماند. در ادامه گیاه شروع به غنچه دهی می کند. گل‌دهی در مرحلۀ پنجم آغاز می‌شود و ۱۴ تا ۲۱ روز به‌طول می‌انجامد. روزانه، در حدود ۳ تا ۵ گل شکوفا می‌شود و حدود ۴۰ تا ۵۵ درصد گل‌هایی که بازشده‌اند غلاف‌ها را ایجادمی‌کنند.

کسب اطلاعات بیشتر: مشاهده قیمت دانه سویا

روغن کلزا چیست؟

می دانید که این روزها روغن کلزا بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در حالت کلی می توان گفت هنوز مفید یا مضر بودن این روغن به اثبات نرسیده است. دانه های اولیه کلزا شامل اسیداروسیک و گلوکوسینولات می باشد که تا حدودی برای بدن مضر می باشند. به همین دلیل دانشمندان توانستند به میزان چشمگیری این ترکیبات را کاهش دهند و در نتیجه کانولا را به وجود آورند. دانه کانولا برای انسان کاملا بی خطر است.

خواص روغن کلزا

قیمت کلزا

قیمت کلزا

اگر قصد خرید روغن کلزا را دارید و می خواهید در مورد قیمت کلزا اطلاعاتی داشته باشید لازم است که در ابتدا خواص روغن کلزا را بدانید. روغن کلزا سرشار از ویتامین ای می باشد که نقش بسیار مهمی در سلامت پوست، مو و چشم دارد. همچنین این ویتامسن با داشتن خاصیت آنتی اکسیدان به از بین بردن رادیکال های آزاد بدن کمک می کند.

این محصول سرشار از فیتواسترول می باشد. فیتواسترول به طور مستقیم روی سیستم گوارشی بدن تاثیر می گذارد و از جذب کلسترول درون دستگاه گوارش جلوگیری می کند. در نتیجه می توان گفت روغن کلزا برای پیشگیری از بروز بیماری های فلبی موثر می باشد. با همین چند خط می توان نتیجه گرفت روغن کلزا کلسترول ندارد بنابراین کیفیت تغذیه ای آن بالا می باشد. در عین حال به دلیل داشتن اسیدهای چرب ضروری که در بدن تشکیل نمی شود می تواند به حفظ سلامتی بدن کمک کند.

استفاده از روغن کلزا در ترکیب با سایر روغن‌ها مانند روغن نارگیل و روغن بادام تلخ به تقویت موها، کاهش ریزش مو و رفع شوره سر کمک می‌کند. این روغن یکی از اصلی‌ترین راه‌های خانگی برطرف کردن موی کدر است، زیرا پوششی روی مو تشکیل می‌دهد که دربرابر آلودگی‌ها و آسیب‌های خورشیدی از مو مراقبت می‌کند و به دلیل قیمت ارزانتری که دارد استفاده از آن به صرفه است.

بررسی قیمت کلزا

آب بر روی قیمت تمامی محصولاتی آبی تاثیرگذار است. ایران در وضعیت کم آبی به سر می برد و در نتیجه قیمت ها در حال افزایش است. دولت برای تشویق مردم به کشت محصولات اساسی مانند کلزا قیمت کلزا را افزایش داده است. با توجه به اینکه برداشت گندم در هر هکتار تقریبا دوبرابر کلزا می باشد. در نتیجه طبیعی است که قیمت کلزا دوبرابر گندم تعیین شود. در صورتی که قصد خرید کلزا به صورت عمده و یا مقدار کم را دارید می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و از قیمت واقعی کلزا در بازار روز مطلع شوید. برای مشاهده دیگر محصولات دامی می توانید به کیمیازرین مراجعه کنید.

فواید گندم دامی

فواید گندم دامی

این که فواید گندم دامی چه هستند، از آنجایی مطرح می شود که گندم یکی از پر مصرف ترین غلات در جهان است و چه برای دام ها و چه برای انسان ها استفاده های گسترده و فراوانی دارد. برای تغذیه دام و طیور از محصولات دامی مختلفی مثل کاه، یونجه، ارزن و همین گندم دامی و… استفاده می شود. این محصولات دامی خود هر کدام دارای مشخصه ها و ویژگی هایی هستند و هر کدام برای تغذیه گروه خاصی از دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرند. اگر که به دنبال محصول دامی برای حیوان خانگی یا حیوان پرورشی خود هستید، بهتر است که با فواید گندم دامی آشنا شوید. با کیمیازرین همراه باشید.

کمی درباره گندم دامی

فواید گندم دامی

فواید گندم دامی

پیش از این که به سراغ صحبت درباره مباحثی مثل فواید گندم دامی و قیمت گندم دامی برویم، بهتر است که ببینیم گندم دامی چیست؟. گندم که نام علمی آن Triticum می باشد مهم ترین غله موجود در جهان است که برای حیات بشر و به خصوص کشور هایی مثل ما که مصرف نان بالایی دارند، ضروری می باشد. گندم از گیاهان گلدار تک لپه، تیره گندمیان و از خانواده گرامینه ها می باشد. گندم سرشار از مواد معدنی مثل انواع کربوهیدارت ها، فیبر غذایی و غیره می باشد. از همین رو استفاده از گندم برای انسان ها و دام و طیور بسیار متداول می باشد. گندم به واریته های مختلفی مثل زمستانه و بهاره و یا قرمز و سفید تقسیم می شود و در انواع مختلفی مثل سفت، نرم، دورام و… رشد می کند. این انواع مختلف گندم تنها در بحث ظاهر با یکدیگر تفاوت ندارند و در بحث مواد معدنی و مشخصه های ساختاری هم با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال از گندم نرم برای قنادی، از گندم سخت برای پخت نان و از گندم دورام برای ساخت ماکارانی استفاده می شود.

در مورد گندم دامی هم باید این را گفت که گندم هایی که گندم هایی که برای ما انسان ها و پخت موادغذایی مختلف مثل آرد، ماکارانی، نان، شیرینی ها و… مورد استفاده قرار می گیرند با گندم هایی که برای تغذیه دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرند کاملا متفاوت هستند. گندم های دامی، گندم های درجه ۲ و ۳ هستند که برای مصرف انسانی مناسب نیستند و قیمت بسیار پایین تری در مقایسه با گندم قابل استفاده برای انسان دارند. البته این موضوع به معنای نداشتن فواید گندم دامی نیست، اتفاقا گندم دامی هم ارزش غذایی بالایی دارد اما برای حیوانات مناسب تر و تاثیر گذارتر است تا انسان ها. به محصولات دامی کیمیازرین حتما سری بزنید.

گندم دامی چه فایده ای دارد؟

فواید گندم دامی

فواید گندم دامی

همه ی محصولات دامی، از گندم دامی و غلات گرفته تا انواع دانه های روغنی، همگی دارای مشخصه ها و ویژگی های خاصی هستند، که این ویژگی ها و مشخصه ها، برخی مثبت اند و جزء فواید آن محصول دامی محسوب می شوند، و برخی منفی هستند و از معایب آن محصول دامی محسوب می شوند. قضیه در مورد گندم دامی هم همین گونه است و با توجه به ویژگی ها و مشخصه هایی که گندم ها دارند، یکسری چیز ها فواید گندم دامی وجود دارند و یکسری چیزها به عنوان معایب گندم دامی، که پیش از پرداخت قیمت گندم دامی و استفاده از آن برای تغیه دام و طیورتان، بهتر است که با آن ها آشنا شوید. به همین خاطر در قسمت پایینی این پاراگراف برخی از فواید گندم دامی و مضررات گندم های دامی جمع آوری شده اند.

فواید گندم دامی

گندم همان گونه که پیش تر هم به آن اشاره شد، یکی از انواع غلات است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و برای تغذیه انواع دام و طیور کاربرد دارد. گندم دارای انرژی متابولیسم بسیار بالا و پروتئین خامی بین ده تا پانزده درصد است. گندم حاوی ۵ تا ۸ درصد پنتوران می باشد که اصلی ترین آن ها آرابینوگزیلان ها می باشند. این ها مقدمه ای راجع به فواید گندم دامی بودند، اما برای آشنایی کامل با فوایدی که گندم دامی دارد موارد بیان شده در زیر این قسمت را با دقت مطالعه کنید.

 محافظت در برابر برخی امراض: گندم از غلات کامل است و غلات کامل این قابلیت را دارند که باعث کاهش خطر ابتلای موجودات به بیماری های مختلف می شوند.

تامین انرژی: قبل تر هم گفته شد که انرژی متابولیسم گندم فارغ از این که کدام نوعش می باشد، بالاست و این باعث رشد بهتر و سر حال تر بودن دام و طیور می شود.

گندم در صورتی که به صورت دانه درشت استفاده شود، برای تغذیه گاو ها بسیار مناسب است.

در صورتی که گندم به صورت دانه کامل برای تغذیه جوجه استفاده شود، باعث تحریک حرکات سنگدان و معده جوجه خواهد شد و با همراهی افزایش حرکات دستگاه گوارش در محیط های اسیدی، باعث کاهش ماندگاری اووسیست های آیمریا و کاهش بیماری کوکسیدیوز خواهد شد.

گندم فیبر مورد نیاز بدن دام و طییور را فراهم می کند.

مضرات گندم دامی

فواید گندم دامی

فواید گندم دامی

به طور کلی مضرت گندم دامی در مقایسه با فواید گندم دامی، بسیار کم و ناچیز هستند به گونه ای که می توان با استفاده روش هایی آن ها را خنثی کرد و به استفاده از گندمی که با پرداخت قیمت گندم دامی آن را برای تغذیه دام تهیه کرده اید، ادامه داد، اما به هر حال بد نیست که با آن ها آشنا باشید، تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که آیا باید گندم دامی تهیه کنید یا خیر. گندم دامی حاوی مقدار زیادی گلوتوناست و اگر بیش از حد آسیاب شود، خمیر چسبناکی را تولید می کند که این خمیر چسبناک در معده دام و طیور باعث ایحاد مشکلات و بیماری های مختلف می شود.

قیمت گندم دامی

به هر حال هر شخصی میزان مشخصی بودجه را برای خرید هر چیزی اختصاص می دهد، از همین منظر همه افراد و شمایی که پس از آشنایی با فواید گندم دامی قصد خرید و تهیه آن برای دام و طیور خود را دارید هم، این سوال را در ذهن دارید که باید چقدر برای این کار هزینه کنید. باید گفت که متاسفانه به این علت که قیمت ها دائما در حال تغییر می باشند و ثبات اقتصادی وجود ندارد، نمی شود میزان مشخصی را برای قیمت گندم دامی اعلام کرد و در صورتی که قیمتی در اینجا اعلام شود، ممکن است تنها تا چند دقیقه یا نهایتا چند ساعت اعتبار نداشته باشد. از همین رو به شما عزیزان توصیه می شود که برای اطلاع از قیمت گندم دامی و خرید گندم دامی و گرفتن مشاوره های تخصصی در حوزه محصولات دامی، به سایت کیمیازرین که از مراکز بنام فروش محصولات دامی می باشد مراجعه کنید و با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

خرید عمده ارزن در تهران

خرید عمده ارزن در تهران

خرید عمده ارزن در تهران از دغدغه ها و مسائلی می باشد که افرادی که در مشاغل مرتبط با نگهداری پرندگان فعالیت می کنند، با آن مواجه می باشند. افراد بنا به دلایل مختلفی، مثل علاقه به حیوانات و یا به جهت پرورش و کسب در آمد از آن ها دست به نگهداری برخی پرندگان، مثل کبوتر، مرغ، بوقلمون، طوطی و … می زنند، این افراد برای این که از حیوان به بهترین شکل مراقبت کنند و از‌ پرندگان پرورشی شان بیشترین بهره وری را ببرند، از مواد مختلفی برای تغذیه پرنده آن ها استفاده می کنند که یکی از آن ها خرید ارزن می باشد. در صورتی که چه به دلایل تجاری و چه به دلایل دیگر از پرندگان نگهداری می کنید و یا اگر که مسائل مرتبط با نگهداری و تغذیه حیوانات برایتان جذابیت دارد، مقاله خرید عمده ارزن در تهران برایتان مفید و جالب خواهد بود. با کیمیازرین همراه باشید.

ارزن چیست؟

خرید عمده ارزن

خرید عمده ارزن در تهران

پیش از پرداختن به مسائلی مثل خرید عمده ارزن در تهران و… بهتر است که کمی با ارزن آشنا شویم. ارزن یکی از محصولات دامی است که در دسته غلات قرار می گیرد. ازن غله ای است که دانه های آن شکل کروی دارند. جوانه ارزن اندازه نسبتا بزرگی دارد و یک غله دانه بزرگ محسوب می گردد. دانه های ارزن می توانند به رنگ های مختلفی مثل قهوه ای، زرد یا سفید باشند. ارزن شبیه گیاه گاورس است و همان گونه که پیش تر هم به آن اشاره شد، برای تغذیه پرندگان مورد استفاده قرار می گیرد. خواص ارزن یکی از ویژگی ها ارزن ها هستند که باعث می شوند ارزن برای تغذیه حیوانات و حتی استفاده انسان ها مناسب باشد، به طوری که در برخی از کشور های جهان، ارزن را درست به مانند برنج می پزند و آن را میل می کنند. بخاطر ساختار و نوع ماتریکس پروتئین نشاسته ای که ارزن دارد، ممکن است زیر نور کدر، شفاف، یا نیمه شفاف باشد. یکی دیگر از خواص ارزن هم، وجود آهن در آن می باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید گندم برای مرغ تخمگذار

انواع ارزن

ارزن گیاهی است که که حدود نصف زمانی که برای رشد و آماده کشت شدن برنج و گندم زمان لازم است، به زمان برای رشد نیاز دارد و در حال حاضر هم در رتبه ششم از میان با ارزش ترین و پر استفاده ترین غلات جهان قرار دارد. انواع ارزن در بیش از بیست نوع مختلف وجود دارند که برخی از آن ها از دیگران رایج تر می باشند. شناخت خواص ارزن ها و خرید عمده ارزن در تهران یا هر شهر دیگری بدون شناخت این انواع امکان پذیر نمی باشد، از همین رو برخی از ارزن ها در قسمت پایینی معرفی شده اند.

ارزن مرواریدی: ارزن مرواریدی که عمدتا در دشت های ساحلی جنوب شرقی آمریکا و شبه قاره هند و آفریقا رشد می کند، در رنگ های آبی، سفید، بنفش و.. وجود دارد . این ارزن حدود هشت برابر برنج حاوی آهن می باشد. از ارزن مروارید برای تهیه، کلوچه، بیسکوییت و نان هم استفاده می شود.

ارزن انگشتی: یکی از انواع ارزن که شما در زمان خرید ارزن عمده در تهران یا سایر شهر ها می توانید آن را تهیه کنید، ارزن انگشتی می باشد. خواص ارزن انگشتی بسیار زیاد می باشد و برای افراد مبتلا به بیماری هایی مثل کلسترول بالا و دیابت بسیار مناسب می باشد.

ارزن بارناید: ارزن بارناید از دیگر ارزن های پرطرفدار است که شما می توانید در زمان خرید عمده ارزن در تهران آن را تهیه نمایید و در رنگ های سفید و زرد رشد می کند. ارزن بارناید ارزن بومی مناطق گرمسیری آسیا مثل اندونزی می باشد.

ارزن دم روباهی: ارزن دم روباهی در رنگ های نارنجی، سیاه، قهوه ای، زرد کم رنگ و… یافت می شود و از ارزن های بومی جنوب آسیا می باشد و می تواند با توجه به خواص و ویژگی هایی که دارد به عنوان جانشین برنج مورد استفاده قرار بگیرد.

خواص ارزن

خرید عمده ارزن در تهران

خرید عمده ارزن در تهران

ارزن از گیاهانی است که بیشتر به این شکل جا افتاده است که برای تغذیه حیوانات و به خصوص پرندگان مختلف مناسب تر است تا انسان. این طرز فکر هم درست است هم غلط. زیرا خواص ارزن بسیار زیاد می باشند و خرید عمده ارزن در تهران یا هر جای دنیا برای حیوانات گیاهخوار مثل پرندگان کاری مفید و هوشمندانه می باشد. اما این بدان معنا نیست که ارزن برای انسان مناسب نیست. این خواص برای انسان هم مناسب هستند، به گونه ای که در قسمت های مختلفی از جهان از ارزن برای تغذیه انسان ها استفاده می شود و با آن ها غذا های مختلفی پخته می شود. از خاصیت های انواع ارزن می توان به ۱۵ درصد پروتئین، ویتامین آ، مواد معدنی مثل آهن، منیزیم، کلسیم، روی، فسفر و…، آمینواسید های مختلف، فیتوکمیکال هایی مثل اسید فیتیک، ویتامین های ب کمپلکس و… اشار کرد.

کسب اطلاعات بیشتر: مزایا و معایب سیلاژ یونجه

خرید عمده ارزن در تهران

همان گونه که پیش تر هم راجع به آن صحبت شد، ارزن گیاهی است که خاصیت های فراوانی دارد و برای انسان و به خصوص حیوانات گیاهخوار بسیار مناسب می باشد. گروهی از حیوانات گیاه خوار که برای تغذیه آن ها از ارزن استفاده می شود، پرندگان می باشند. بخاطر خاصیت و ویژگی های ارزن برای پرندگان، کسانی که چه با اهداف تجاری و چه از روی عشق و علاقه از پرندگان نگهداری می کنند، اقدام به خرید عمده ارزن در تهران یا سایر شهر ها می کنند. خرید عمده ارزن در تهران برای کسانی که از پرندگان نگهداری می کنند، به خصوص آن هایی که با اهداف تجاری، از پرندگان نگهداری می کنند بسیار مناسب می باشد و باعث صرفه جویی در هزینه ها و افزایش بهره وری پرندگان شان می شود.

در صورتی که شما هم دارای مرکز پرورش نوعی خاص از پرندگان مثل مرغ، خروس، بوقلمون، شترمرغ یا … هستید، و یا اگر که از پرندگان از روی عشق و علاقه نگهداری می کنید و به فکر خرید عمده ارزن در تهران یا سایر شهر ها برای پرندگان خود هستید، به شما توصیه می گردد که حتما سری به سایت کیمیازرین بزنید. کیمیا زرین از مراکز معتبر فروش و عرضه محصولات دامی مثل انواع ارزن ها می باشد و آماده است که محصولات دامی موردنظرتان را با بالاترین کیفیت ممکن برای شما و پرنده تان فراهم کند. جهت خرید عمده تمامی محصولات دامی می توانید به فروشگاه محصولات دامی کیمیازرین مراجعه کنید.