خرید گندم برای مرغ تخمگذار | کیمیازرین

خرید گندم برای مرغ تخمگذار

اگر به دنبال خرید گندم برای مرغ تخمگذار هستید در این مقاله با ما همراه باشید تا مناسب ترین گزینه را به شما معرفی کنیم. تغذیع مرغ بخش بسیار مهمی از پرورش و نگهداری از مرغ محسوب می شود که در رشد آن مهم ترین تاثیر را دارد. بنابراین می بایست مناسب ترین گندم را برای آن ها انتخاب کنید که بالاترین سود نصیب شما شود. گندم برای مرغ تخمگذار در واقع غذای اصلی محسوب می شود و بخش زیادی ار نیازهای مرغ را تامین می کند. بد نیست پیش از پرداختن به خرید گندم برای مرغ تخمگذار کمی در مورد گندم بدانیم. با کیمیازرین همراه باشید.

دانه گندم در حالت کلی به دو نوع بهاری و زمستانی تقسیم بندی می شود که در یک طبقه بندی دیگر به دو نوع سخت و نرم تقسیم بندی شده است. ارزش غذایی گندم ارتباط مستقیمی با سختی و نرمی آن دارد و این ویژگی بر ترکیبات گندم به خصوص پروتئین موجود در آن اثرگذار است. خرید گندم برای مرغ تخمگذار بستگی به نوع مرغ شما نیز دارد. معمولا مرغ تخم گذار نسبت به مرغ گوشتی به گندم کمتری نیاز دارد چرا که هدف از پرورش مرغ تخمگذار بیشتر تولید تخم مرغ می باشد و مانند مرغ گوشتی نیازی به تامین پروتئین زیاد ندارد.

خرید گندم برای مرغ تخمگذار | کیمیازرین

خرید گندم برای مرغ تخمگذار | کیمیازرین

فواید گندم برای مرغ تخمگذار

  1.  استفاده از گندم به صورت دانه کامل بعد از ۱۴ روزگی امکان‌پذیر است .
  2.  گندم به همراه مقادیر کافی از مواد معدنی و ویتامین ها می تواند روش اقتصادی خوبی برای پرورش دهندگان مرغ تخمگذار باشد که خود گندم کشت می‌کنند.
  3.  با استفاده از گندم برای مرغ تخمگذار می‌توان کوکسیدیوز موجود در جیره را به صورت طبیعی کنترل کرد چراکه گندم کامل در کنار خوراک می تواند باعث تحریک تحرکات سنگدان و معده شده و در نتیجه ماندگاری اسید ها را کاهش دهد.
  4. گندم سرشار از پروتئین و نشاسته است .
  5.  جیره های غذایی بر پایه گندم در مقایسه با جیره های دیگر به مکمل پروتئینی کمتر نیاز دارند. با توجه به اینکه گندم حاوی ۱۲ تا ۱۴ درصد پروتئین است کنجاله سویا یا کنجاله کانولای کمتری نیاز است تا جیره غذایی مرغ تخمگذار به سطح مطلوب پروتئین برسد.
  6. ساخت خوراک مرغ تخمگذار که حاوی گندم است باعث تولید پلت های مقاوم تر می شود.

مضرات استفاده از گندم برای مرغ تخمگذار

  1. گندم دارای ۵ تا ۸ درصد از پنتوزان ها است که باعث تغییر در ویسکوزیته مواد هضمی شده و کاهش هضم خوراک و نیز رطوبت بیشتر را به دنبال خواهد داشت.
  2. در ساختار گندم بازدارنده های آلفا آمیلاز وجود دارد که البته به طور کامل شناسایی نشده اند .
  3.  با توجه به خاصیت چسبندگی پروتئین گندم، مصرف گندم آسیاب شده خیلی نرم باعث چسبندگی در نوک و لبه های دهان مرغ های تخمگذار به خصوص جوجه ها می شود. نتیجه چنین حالتی کاهش مصرف خوراک است.
  4. استفاده بیش از ۳۰ درصد گندم برای مرغ تخمگذار می‌تواند سبب مشکلات گوارشی شود.
  5.  گندم حاوی ممانعت کننده آلفا – آمیلاز است که توسط حرارت ملایمی در زمان پلت کردن از بین میرود.
  6. میزان بیوتین موجود در گندم در مقایسه با ذرت بسیار کمتر است.
  7. موارد تورم روده نکروتیک با استفاده از گندم برای مرغ تخمگذار بیشتر است به خصوص اگر گندم به صورت آردی در دسترس مرغها باشد .
  8. میزان تلفات در جیره های غذایی که بر پایه گندم است در اکثر مواقع بیشتر است.
  9. مقدار رنگریزه موجود در گندم برای حفظ رنگ زرده و پوست بسیار کم است. در نتیجه رنگ پوست جوجه ها و زرده تخم‌مرغ زرد رنگ پریده خواهد شد .
  10. گندم محیط مناسب تری را برای تکثیر باکتری های بیماریزا فراهم می‌کند.
  11.  انرژی قابل متابولیسم در گندم معمولاً کمتر از ذرت بوده و دامنه تغییرات آنها بیشتر است.

خرید گندم برای مرغ تخمگذار

خرید گندم برای مرغ تخمگذار | کیمیازرین

خرید گندم برای مرغ تخمگذار | کیمیازرین

حال که در مورد گندم، مزایا و معایب ان برای مرغ تخمگذار اطلاعات کافی را بدست آوردیم. حتما می دانید که در هر حالت گندم برای مرغ تخمگذار نیاز است اما باید طبق برنامه در وعده های غذایی آن در نظر گرفته شود. استفاده از گندم کامل به همراه یک خوراک متوازن کننده حاوی مقادی کافی از مواد معدنی و ویتامین ها ،روش اقتصادی مناسبی برای کشاورزان در جهت استفاده از گندم های تولیدی آنها در مزرعه می باشد. در صورتی که دارای مرغ های تخمگذار هستید و می خواهید اقدام به خرید گندم برای مرغ تخمگذار کنید لازم است که از جایی گندم مورد نظر را خریداری کنید که هم قیمت آن مناسب باشد و هم این که دارای کیفیت بالایی باشد. یکی از بهترین مراکز برای خرید گندم به صورت عمده و یا تکی گروه کیمیازرین می باشد که توانسته در مدت کوتاهی به یکی از بهترین ها تبدیل شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *