خرید گندم برای مرغ تخمگذار | کیمیازرین

خرید گندم برای مرغ تخمگذار

اگر به دنبال خرید گندم برای مرغ تخمگذار هستید در این مقاله با ما همراه باشید تا مناسب ترین گزینه را به شما معرفی کنیم. تغذیع مرغ بخش بسیار مهمی از پرورش و نگهداری از مرغ محسوب می شود که در رشد آن مهم ترین تاثیر را دارد. بنابراین می بایست مناسب ترین گندم را برای آن ها انتخاب کنید که بالاترین سود نصیب شما شود. گندم برای مرغ تخمگذار در واقع غذای اصلی محسوب می شود و بخش زیادی ار نیازهای مرغ را تامین می کند. بد نیست پیش از پرداختن به خرید گندم برای مرغ تخمگذار کمی در مورد گندم بدانیم. با کیمیازرین همراه باشید.

دانه گندم در حالت کلی به دو نوع بهاری و زمستانی تقسیم بندی می شود که در یک طبقه بندی دیگر به دو نوع سخت و نرم تقسیم بندی شده است. ارزش غذایی گندم ارتباط مستقیمی با سختی و نرمی آن دارد و این ویژگی بر ترکیبات گندم به خصوص پروتئین موجود در آن اثرگذار است. خرید گندم برای مرغ تخمگذار بستگی به نوع مرغ شما نیز دارد. معمولا مرغ تخم گذار نسبت به مرغ گوشتی به گندم کمتری نیاز دارد چرا که هدف از پرورش مرغ تخمگذار بیشتر تولید تخم مرغ می باشد و مانند مرغ گوشتی نیازی به تامین پروتئین زیاد ندارد.

خرید گندم برای مرغ تخمگذار | کیمیازرین

خرید گندم برای مرغ تخمگذار | کیمیازرین

فواید گندم برای مرغ تخمگذار

  1.  استفاده از گندم به صورت دانه کامل بعد از ۱۴ روزگی امکان‌پذیر است .
  2.  گندم به همراه مقادیر کافی از مواد معدنی و ویتامین ها می تواند روش اقتصادی خوبی برای پرورش دهندگان مرغ تخمگذار باشد که خود گندم کشت می‌کنند.
  3.  با استفاده از گندم برای مرغ تخمگذار می‌توان کوکسیدیوز موجود در جیره را به صورت طبیعی کنترل کرد چراکه گندم کامل در کنار خوراک می تواند باعث تحریک تحرکات سنگدان و معده شده و در نتیجه ماندگاری اسید ها را کاهش دهد.
  4. گندم سرشار از پروتئین و نشاسته است .
  5.  جیره های غذایی بر پایه گندم در مقایسه با جیره های دیگر به مکمل پروتئینی کمتر نیاز دارند. با توجه به اینکه گندم حاوی ۱۲ تا ۱۴ درصد پروتئین است کنجاله سویا یا کنجاله کانولای کمتری نیاز است تا جیره غذایی مرغ تخمگذار به سطح مطلوب پروتئین برسد.
  6. ساخت خوراک مرغ تخمگذار که حاوی گندم است باعث تولید پلت های مقاوم تر می شود.

مضرات استفاده از گندم برای مرغ تخمگذار

  1. گندم دارای ۵ تا ۸ درصد از پنتوزان ها است که باعث تغییر در ویسکوزیته مواد هضمی شده و کاهش هضم خوراک و نیز رطوبت بیشتر را به دنبال خواهد داشت.
  2. در ساختار گندم بازدارنده های آلفا آمیلاز وجود دارد که البته به طور کامل شناسایی نشده اند .
  3.  با توجه به خاصیت چسبندگی پروتئین گندم، مصرف گندم آسیاب شده خیلی نرم باعث چسبندگی در نوک و لبه های دهان مرغ های تخمگذار به خصوص جوجه ها می شود. نتیجه چنین حالتی کاهش مصرف خوراک است.
  4. استفاده بیش از ۳۰ درصد گندم برای مرغ تخمگذار می‌تواند سبب مشکلات گوارشی شود.
  5.  گندم حاوی ممانعت کننده آلفا – آمیلاز است که توسط حرارت ملایمی در زمان پلت کردن از بین میرود.
  6. میزان بیوتین موجود در گندم در مقایسه با ذرت بسیار کمتر است.
  7. موارد تورم روده نکروتیک با استفاده از گندم برای مرغ تخمگذار بیشتر است به خصوص اگر گندم به صورت آردی در دسترس مرغها باشد .
  8. میزان تلفات در جیره های غذایی که بر پایه گندم است در اکثر مواقع بیشتر است.
  9. مقدار رنگریزه موجود در گندم برای حفظ رنگ زرده و پوست بسیار کم است. در نتیجه رنگ پوست جوجه ها و زرده تخم‌مرغ زرد رنگ پریده خواهد شد .
  10. گندم محیط مناسب تری را برای تکثیر باکتری های بیماریزا فراهم می‌کند.
  11.  انرژی قابل متابولیسم در گندم معمولاً کمتر از ذرت بوده و دامنه تغییرات آنها بیشتر است.

خرید گندم برای مرغ تخمگذار

خرید گندم برای مرغ تخمگذار | کیمیازرین

خرید گندم برای مرغ تخمگذار | کیمیازرین

حال که در مورد گندم، مزایا و معایب ان برای مرغ تخمگذار اطلاعات کافی را بدست آوردیم. حتما می دانید که در هر حالت گندم برای مرغ تخمگذار نیاز است اما باید طبق برنامه در وعده های غذایی آن در نظر گرفته شود. استفاده از گندم کامل به همراه یک خوراک متوازن کننده حاوی مقادی کافی از مواد معدنی و ویتامین ها ،روش اقتصادی مناسبی برای کشاورزان در جهت استفاده از گندم های تولیدی آنها در مزرعه می باشد. در صورتی که دارای مرغ های تخمگذار هستید و می خواهید اقدام به خرید گندم برای مرغ تخمگذار کنید لازم است که از جایی گندم مورد نظر را خریداری کنید که هم قیمت آن مناسب باشد و هم این که دارای کیفیت بالایی باشد. یکی از بهترین مراکز برای خرید گندم به صورت عمده و یا تکی گروه کیمیازرین می باشد که توانسته در مدت کوتاهی به یکی از بهترین ها تبدیل شود.

مزایا و معایب سیلاژ یونجه | کیمیازرین

مزایا و معایب سیلاژ یونجه

مزایا و معایب سیلاژ یونجه از موضوعاتی است که همواره برای دارندگان دام و طیور، دامداری ها و یا حتی کسانی که صاحب حیوانتت خانگی هستند، مهم بوده است. در بحث نگهداری و پرورش دام و طیور مثل گاو، گوسفند، مرغ، بوغلمون، بز، حیوانات خانگی و…، یکی از مهم ترین مسائل، تغذیه آن ها می باشد. برای تغذیه دام و طیور باید از محصولات دامی ای استفاده شود که علاوه بر سیر کردن حیوان، باعث افزایش بهره وری آن و فربه شدنش هم بشود. در صورتی که صاحب دامداری و یا دام و طیور هستید و یا اگر که بحث نگهداری از حیوانات و پرورش آن ها برای تان جذابیت دارد، ادامه مقاله مزایا و معایب سیلاژ یونجه ی کیمیا زرین را از دست ندهید.

سیلاژ چیست؟

پیش از پرداختن به مزایا و معایب سیلاژ یونجه به سوال سیلاژ چیست که در کنار قیمت سیلاژ یونجه، یکی از سوالات پر تکرار در میان دامداران و صاحبان دام و طیور می باشد، پرداخته می شود. سیلاژ یا سیلو کردن که در زبان انگلیسی به شکل Sillage نوشته می شود. راهی است که برای نگهداری و حفظ ارزش علوفه جات مختلف مثل یونجه، ذرت و… برای طولانی مدت، توسط کشاورزان، دام داران و کسانی که با نگهداری دام و طیور سر و کار دارند، مورد استفاده قرار می گیرد. سیلاژ در کنار این که کیفیت و تازگی علوفه جات را حفظ می کند، برخی مزیت های دیگر هم دارد که بعد تر درباره آن ها صحبت خواهد شد.

سیلاژ یونجه

یونجه یکی از علوفه جات و محصولات دامی پرمصرف می باشد که برای تغذیه طیف وسیعی از حیوانات اهلی، دام و طیور، حیوانات خانگی و… مورد استفاده قرار می گیرد.از قدیم الایام معمولا از یونجه به صورت خشک شده برای تغذیه حیوانات استفاده می شده است، اما در سالیان اخیر و پس از آشنایی کشاورزان و افرادی که در حوزه دام و طیور فعالیت می کنند، با مبحاثی مثل سیلاژ چیست، روش تهیه سیلاژ یونجه و مزایا و معایب سیلاژ یونجه، بسیار باب شد و مورد استقبال و استفاده افراد قرار گرفت. سیلاژ یونجه به سیلو کردن یونجه های چیده شده به همان شکل تازه گفته می شود.

مزایا و معایب سیلاژ یونجه | کیمیازرین

مزایا و معایب سیلاژ یونجه | کیمیازرین

مزایا و معایب سیلاژ یونجه

با این که سیلاژ چیست و سیلاژ یونجه آشنا شدیم، حال نوبتی هم که باشد نوبت این است که با مزایا و معایب سیلاژ یونجه آشنا شویم. همه ی کار ها و فعایت ها در این کره خاکی در کنار مشخصه ها و ویژگی هایی که دارند، یکسری مزیت ها و عیب هایی هم دارند که قبل از انجام آن کار، باید از آن ها مطلع بود. این قضیه در مورد سیلاژ یونجه هم وجود دارد و تنها دانستن این که سیلاژ چیست، روش تهیه سیلاژ یونجه، قیمت سیلاژ یونجه و… برای خرید سیلاژ یونجه یا سیلو کردن یونجه کافی نیست، بلکه باید از مزایا و معایب آن هم مطلع بود. برای آشنایی بیشتر و بتر شما عزیزان با این مزایا و معایب سیلاژ، برخی از آن ها در قسمت پایینی آورده شده اند.

کسب اطلاعات بیشتر: کنجاله سویا فوری بار

مزایای سیلاژ یونجه

  • تازه ماندن و خراب نشدن یونجه در طولانی مدت.
  • کمتر بودن هزینه نگهداری از سیلاژ یونجه نسبت به یونجه خشک.
  • حفظ مواد معدنی و ارزش غذایی حتی با گذشت زمان.
  • خوش خوراک تر بودن سیلاژ یونجه برای دام و طیور، در مقایسه با یونجه خشک.
  • قابلیت برداشت به شکل سریع و آسان در زمان نیاز.

معایب سیلاژ یونجه

  • نیاز به داشتن تجهیزات برای سیلو کردن یونجه.
  • نیاز به داشتن علم و اطلاعات تخصصی برای سیلو کردن یونجه.
  • مقداری هزینه بر بودن روند سیلو کردن علوفه.
  • کمی گران تر بودن سیلاژ یونجه در مقایسه با یونجه خشک.
مزایا و معایب سیلاژ یونجه | کیمیازرین

مزایا و معایب سیلاژ یونجه | کیمیازرین

روش تهیه سیلاژ یونجه

فارغ از مزایا و معایب سیلاژ یونجه که از سوالات مهم افراد می باشد، موضوع روش تهیه سیلاژ یونجه هم موضوعی است که برای خیلی از کشاورزان یا افرادی که با دام و طیور سر و کار دارند، مهم می باشد. بهتر است برای تهیه کردن سیلاژ یونجه، از افراد با تجربه و متخصص کمک گرفت یا پیش از انجام کار، آموزش های لازم را دید. اما به طور کلی تهیه سیلاژ یونجه در چند مرحله اتفاق می افتاد، مرحله اول برداشت و چیدن یونجه تازه و رسیده می باشد، مرحله دوم خرد کردن و کوبیدن یونجه به جهت تخلیه هوا می باشد، مرحله سوم بسته بندی یونجه های خرد و فشرده شده می باشد که به وسیله گونی یا سیلوی پلاستیکی صورت می گیرد، مرحله چهارم و آخر هم انبار کردن یونجه های سیلو شده، می باشد.

عوامل تاثیر گذار بر روی کیفیت سیلاژ یونجه

اگر که پس از خواندن مزایا و معایب سیلاژ یونجه تصمیم به سیلو کردن یونجه گرفتید، باید این نکته را در سر داشته باشید که درست است که در ظاهر کار سیلاژ و سیلو کردن یونجه به نظر ساده و راحت می آید، اما همان گونه که پیش تر هم گفته شد، نیازمند تخصص و مهارت است، و به این سادگی ها هم نیست و حتی ممکن است در صورت انجام کار به صورت اشتباه، محصولات یونجه شما حیف شوند و از بین بروند. به همین سبب در قسمت پایینی برخی از عوامل تاثیر گذار بر روی کیفیت سیلاژ، برای شما عزیزان گرد آوردی شده اند.

  • نحوه و شکل بسته بندی.
  • سرعت بسته بندی و چیزی که یونجه قرار است با آن بسته بندی شود.
  • اندازه یونجه ها و خوب یا بد خورد شدن آن ها.
  • میزان رطوبت یونجه و هوا در زمان انجام مراحل سیلو کردن.
  • مقدار کربوهیدرات موجود در آب.

قیمت سیلاژ یونجه

اطلاع داشتن از قیمت سیلاژ یونجه پیش از خرید آن، در کنار مزایا و معایب سیلاژ یونجه، از موضوعات مهم و تاثیر گذار در تصمیم افراد تلقی می شود. زیرا هر فرد متناسب با بوجه ای که برای تهیه محصولات دامی مورد نیاز دام و طیور خود کنار گذاشته است، اقدام به خرید می کند و قبل از خرید، دو دوتا چهار تا کند و ببیند که آیا خرید سیلاژ یونجه برایش به صرفه است یا خیر. به طور کلی اما خرید سیلاژ یونجه به دلیل ویژگی هایی که دارد تصمیمی منطقی محسوب می شود.

امید است مطالب گفته شده در طول مقاله مزایا و معایب سیلاژ یونجه، مثل سیلاژ چیست، قیمت سیلاژ یونجه، روش تهیه سیلاژ یونجه و…، برای شما مفید واقع شده باشند. اگر که با انجام بررسی های لازم، تصمیم به خرید سیلاژ یونجه گرفتید، توصیه می شود که حتما سری به سایت کیمیازرین که یکی از بهترین و معتبرترین مراکز فروش محصولات دامی می باشد، بزنید.

کنجاله سویا فوری بار | فروش محصولات دامی کیمیازرین

کنجاله سویا فوری بار

خرید کنجاله سویا فوری بار از موضوعات و مسائلی است که دام داران، کسانی که دام و طیور نگه می دارند و حتی کسانی که حیوانات خانگی دارند، آن را در نطر می گیرند. در بحث نگهداری و پرورش دام و طیور و حتی حیوانات خانگی، به جز برخی که از سر علاقه این حیوانات و دام و طیور را نگه داری می کنند، هدف اصلی از نگهداری و پرورش آن ها کسب درآمد و بردن بهره بیشتر از آن ها است. در زمینه افزایش درآمد و بهره وری حیوانات هم، تغذیه آن ها و چیزی که از آن تغذیه می کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد. در صورتی که مطالب حوزه خوراکی های دامی و پرورش دام و طیو برایتان جالب است، یا در صورتی که به دنبال خرید محصولات دامی برای دام و طیور یا حتی حیوان خانگی تان هستید، ادامه مقاله کنجاله سویا فوری بار کیمیا زرین را از دست ندهید.

کمی درباره کنجاله سویا

پیش از پرداختن به موضوع اصلی، یعنی خرید کنجاله سویا فوری بار، بهتر است که کمی با خود کنجاله آشنا شویم. احتمالا شما هم در عطاری ها یا در مکان ها و فروشگاه های این چنینی دیده اید که دستگاه هایی وجود دارند که از دانه های روغنی مثل کنجد، تخمه آفتابگردان، زیتون، سویا و… روغن می گیرند. این دستگاه ها در کنار این که روغن دانه های روغنی گفته شده مثل سویا را می گیرند، اگر که دقت کرده باشید، باقی مانده دانه را هم از خود خارج می کنند. به این اضافه های دانه که در عمل روغن گیری جا می مانند، کنجاله گفته می شود. کنجاله ها تنوع خوبی دارند و از هر دانه ای که بشود از آن رغون گرفت تشکیل می شوند. کنجاله ها یکی از منابع غذایی مفید و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مناسب برای انواع دام وطیور و حتی ماهی ها می باشند. البته باید این را هم در نظر داشته باشید که همه کنجاله ها برای تغذیه دام و طیور و در کل حیوانات مناسب نیستند.

کنجاله سویا فوری بار

کنجاله سویا فوری بار | فروش محصولات دامی کیمیازرین

کنجاله سویا فوری بار | فروش محصولات دامی کیمیازرین

قبل از خرید کنجاله سویا فوری بار، بیاید ببینیم که اصلا این فراورده دامی چیست؟ کنجاله سویا فوری بار همان طور که در تعریف کنجاله هم دیدید، باقی مانده دانه سویا پس از روغن گیری می باشد. همچنین پیش تر گفتیم که همه ی کنجاله ها برای استفاده حیوانات و دام و طیور مناسب نمی باشند،‌ اما کنجاله سویا از انواع کنجاله ها است که برای دام وطیور و حیوانات مختلف نه تنها نامناسب نمی باشد، بلکه بسیار هم مفید است و در عمکلرد آن ها تاثیر مثبتی دارد. کنجاله سویا یک مکمل پروتئینی مناسب برای حیوانات و دام و طیور می باشد و انرژی سوخت و ساز مناسبی را در آن ها ایجاد می کند. میزان تشکیل کنجاله در عمل روغن گیری هم به این شکل است که از هر ۲۷ کیلوگرم دانه روغنی حدود ۲۱ کیلوگرم کنجاله قابل استفاده برای تغذیه حیوانات تولید می شود. همچنین جالب است بدانید که کنجاله سویا تا سال هزار و سیصد و هفتاد و پنج، هیچ جایگاهی در سبد محصولات کشاورزی و تغذیه دام و طیور نداشت و پس از آن سال بود که استفاده از آن انجام گرفت.

فواید، مزایا و معایب کنجاله سویا 

تمامی چیز هادر این کره خاکی و حتی در جهان هستی، دارای مزایا و معایبی هستند که شما هم پیش از اقدام به خرید و تهیه آن چیز، باید مزایا و معایبش را در نظر بگیرید و با سبک و سنگین کردن آن ها، به این نتیجه برسید که آیای این چیز مناسب است یا خیر. کنجاله سویا فوری بار هم از این قاعده دنیوی و جهانی مستثتنی نیست و با اینکه دارای مزایا و فواید بسیاری است، اما در کنار آن فواید و مزایا، برخی معایبی هم دارند. شما پیش از اقدام به خرید کنجاله سویا فوری بار حتما باید مزایا و معایب آن را مطالعه کنید و بعد از سبک سنگین کردن ببینید که به کارتان می آید یا خیر.

مزایا و فواید کنجاله سویا فوری بار

کنجاله سویا فوری بار | فروش محصولات دامی کیمیازرین

کنجاله سویا فوری بار | فروش محصولات دامی کیمیازرین

در صورت خرید کنجاله سویا و استفاده متدوال از آن ها به میزان بالا توسط دام و طیور یا مرغ، بهر وری دام ها چه در زمینه شیر، چه در زمینه گوشت و چه در زمینه فربه شدن آن ها بیشتر می شود و در زمینه مرغ ها هم تعداد تخم های بیشتری توسط آن ها گذاشته می شود.

دارا بودن ویتامین های ضروری و مغذی برای دام و طیور، مرغ و حیوانات خانگی، مثل ویتامین های E و A

بالا بودن درصد پروتئین موجود در کنجاله سویا فوری بار که برای حیوانات بسیار مناسب می باشد (۴۴ درصد)

وجود برخی املاح معدنی ضروری و لازم برای رشد و بهره وری بیشتر حیوانات، مثل کلسیم، منیزیم، آهن و… در کنار یکسری املاح و مواد معدنی غیرضروری و مفید دیگر.

معایب

کنجاله سویا در ترکیبات خود ماده ای سمی به اسم پروتئاز را دارد که از هضم غذا در بدن حیوانات و دام وطیور جلو گیری می کند و رشد حیوان را به تاخیر می اندازد. البته که حرارت باعث غیرفعال شدن این سم می شود و در صورتی که پیش از استفاده از آن برای تغذیه دام، کمی حرارت به آن داده شود، مشکلی پیش نخواهد آمد.

کنجاله سویا نباید بیش از ۷ درصد الیاف خام و ۱۲ درصد رطوبت داشته باشد و کنجاله سویا فوری بار بدون پوست هم نباید بیش از ۳/۵ درصد ایاف خام و همان ۱۲ درصد رطوبت داشته باشد.

خرید کنجاله سویا

کنجاله سویا فوری بار | فروش محصولات دامی کیمیازرین

فروش محصولات دامی کیمیازرین

پس از صحبت درباره کنجاله به بحث آخر و هم نام مقاله رسیدیم، خرید کنجاله سویا. در صورتی که تصمیم گرفتید برای حیوانات و دام و طیور خود از کنجاله سویا استفاده کنید و اقدام به خرید کنجاله سویا کنید، بهتر است که این محصول دامی مورد نظرتان را از جایی مطمئن و معتبر خریداری کنید، تا عمل خرید کنجاله سویا توسط شما به بهترین شکل ممکن صورت بگیرد.

اگر که پس از سبک و سنگین کردن، تصمیم جدی درباره خرید کنجاله سویا فوری بار گرفتید، به شما پیشنهاد می شود که سری به سایت گروه کیمیا زرین بنزید. زیرا گروه کیمیا زرین شامل افرادی با تجربه و حرفه ای در زمینه فروش انواع محصولات و مکمل هاب دامی می باشند که آماده هستند با مشاوره تخصصی، محصولات مورد نیاز تغذیه و رشد بهتر دام و طیور و حیوانات شما را تامین نمایند.