سیلاژ یونجه | خرید سیلاژ یونجه | قیمت سیلاژ یونجه

سیلاژ یونجه

یکی از محصولات دامی که برای تغذیه دام و طیور از آن استفاده می شود، سیلاژ یونجه می باشد. دام و طیور به دلیل منافعی که برای بشریت دارند، از همان ابتدای شهر نشینی انسان ها و ایجاد تمدن بشری، در کنار انسان بوده اند. ما انسان ها از دام و طیور، شیر و انواع لبنیات، گوشت و انواع مواد پروتئینی، چرم و… را تهیه می کنیم. در امروزه روز، به دلیل افزایش جمعیت بشری و افزایش نیاز ما انسان ها به فراوده های مذکور که از دام و طیور تهیه می شوند، نگهداری و تولید فراروده های حاصل از دام و طیور در سراسر جهان، تبدیل به صنعتی گسترده شده است، به همین سبب هم برای پربار تر شدن این دام و طیور و بهره وری بیشتر آن ها از مواد دامی مختلفی مانند یونجه و سیلاژ آن استفاده می گردد. در صورتی که شما هم برای دام و طیور خود به دنبال محصولات دامی هستید و یا اگر که موضوعات مربوط به دام و طیور برای تان جالب است، در ادامه هم همراه قیمت یونجه کیمیازرین بمانید.

یونجه، محصول دامی کهن

یکی از مباحثی که پیش از آشنایی با سیلاژ یونجه لازم است آن را بدانیم، تعریفی نسبتا کامل از یونجه است. یونجه از قدیمی ترین محصولات دامی در جهان است که می شود گفت از همان ابتدا، که انسان شروع به استفاده از فراورده های حاصل از دام و طیور کرد، با آن آشنایی دارد، و برای دام و طیور خود از آن استفاده می کند، یونجه می باشد. یونجه گیاهی که نام علمی آن Medicago Savita می باشد، نوعی گیاه پایا و از خانواده باقلاییان می باشد. یونجه همان طور که گفته شد در تمامی جهان علوفه ای مهم محسوب می شود و از آن به صورت سیلاژ، کود سبز، یونجه خشک و… استفاده می گردد.

سیلاژ یونجه | خرید سیلاژ یونجه | قیمت سیلاژ یونجه

قیمت سیلاژ یونجه

کمی درباره سیلاژ

سیلاژ از دیگر انواع خوراکی های دامی است که با افزایش جمعیت انسان و به موازات آن افزایش نیاز به فراورده های دامی و پیشرفت علم و تکنولوژی پا به بازار محصولات دامی جهان گذاشت. سیلاژ یا همان سیلو کردن که در زبان انگلیسی به شکل Silage نوشته می شود از تخمیر ساقه و برگ علوفه هایی همچون یونجه، ذرت، جو یا دیگر گیاهانی از این قبیل تهیه می شود. عامل کلیدی که باعث استفاده از سیلاژ ها و مناسب بودن آن ها برای مصرف دام و طیور می شود، این می باشد که تخمیر در سیلاژ ها باعث می شود که تا مدت های طولانی بتوان آن ها را نگهداری کرد و برای خوراک دام از آن ها استفاده کرد.

سیلاژ یونجه چیست؟

سیلاژ یونجه، محصول سیلاژ شده ی یونجه می باشد که از آن می توان برای دام و طیور استفاده کرد. از یونجه سیلاژ شده به این دلیل استفاده می شود که از افت کیفیت ماده در طولانی مدت جلوگیری شود و بتوان از خوراک دامی تازه و مناسب برای دام و طیور استفاده کرد. یونجه سیلاژ شده علاوه بر این که در طولانی مدت کیفیت و تازگی خود را از دست نمی دهد، دارای مواد معدنی و مغزی دیگری هم می باشد که هم برای دام و طیور مفید هستند و هم باعث بهره وری بیشتر آن ها می شوند. سیلاژ و در کل انواع علوفه جات به سه شکل افقی، پشته ای و عمودی و با استفاده از پلاستیک صورت می گیرد. همچنین رطوبت لازم و مناسب برای سیلاژ یا همان سیلو کردن انواع علوفه جات و یونجه ها هم چیزی بین ۶۵ تا نهایت ۷۰ درصد می باشد.

سیلاژ یونجه | خرید سیلاژ یونجه | قیمت سیلاژ یونجه

قیمت سیلاژ یونجه

مزایای سیلاژ یونجه

سیلاژ یونجه یا علوفه جات که یکی از راه های نه چندان جدید افزایش بهره وری یونجه ها و علوفه جات می باشد دارای مزیت های متعددی است. این مزیت ها به کمک افرادی که در صنایع و حوزه های دام و طیور فعالیت می کنند و دارای دام داری ها و… می باشند، آمده اند و به کسب بهره بیشتر از دام و طیور و در نتیجه افزایش درآمد آن ها کمک می کند. به همین علت هم امروزه در سراسر جهان و ایران از سیلاژ علوفه جات و یونجه و در کل محصولات سیلاژ شده در پرورش دام و طیور بسیار استفاده می شود. در صورتی که شما هم در صنایع مرتبط با دام و طیور فعال هستید و یا اگر که اطلاعاتی درباره مزایای سیلاژ ندارید، ما در بخش پایینی یکسری از مزایای آن را آورده ایم.

  • صرفه جویی در انرژی.
  • قابل آبیاری بودن زمین در فردای چینش یونجه ها.
  • جلوگیری از از بین رفتن حدود ۱۰ درصد یونجه ها که در روش خشک کردن یونجه اتفاق می افتد.
  • بالاتر بودن درصد پروتئین موجود در یونجه سیلاژ شده در مقایسه با یونجه خشک.
  • افزایش دادن اشتهای دام و طیور.
  • حفظ کربوهیدارت ها و مواد مغذی ای که در اثر خشک کردن یونجه از بین می روند.
  • کاهش ضایعات در مقایسه با خشک کرن یونجه.
  • افزایش تولید شیر و مواد پروتئینی در دام.
  • ساده تر و آسان تر بودن حمل و نقل و ذخیره کردن آن در انبار.
  • دوام بالاتر و ماندگاری بیشتر با حفظ تمامی مواد معدنی و مغذی یونجه.

قیمت سیلاژ یونجه

اگر که برای دام و طیور خود به دنبال محصول دامی ای مناسب می گردید که در عین حفظ سلامت آن ها باعث افزایش بهره وری آن ها نیز بشود، به شما پیشنهاد می گردد که حتما سری به سایت کیمیا زرین بزنید. گروه کیمیا زرین علاوه بر این که در سایت مجموعه خود با ارائه مقالات مفیدی همچون همین مقاله سعی در بالا بردن دانش شما عزیزان در حوزه محصولات دامی و افزایش بهره وری آن ها به شکل اصولی دارند،

با داشتن تیمی متخصص و مجرب در زمینه فروش انواع محصولات دامی،‌اعم از انواع علوفه جات، انواع یونجه، انواع سیلاژ ها مثل سیلاژ یونجه، انواع مکمل ها و آنزیم های مفید برای حیوانات و… آماده اند تا تمامی نیاز های خوراکی انواع دام و طیور مثل گاو، گوسفند، مرغ، بوقلمون، بز و حتی نیاز های خوراکی حیوانات خانگی شما را برطرف کند و خیال شما را از بابت تغذیه، سلامت مواد خوراکی، سلامت حیوان و بهره وری خوب آن ها، راحت کنند.

تغذیه جوجه گوشتی | فروش محصولات دامی کیمیازرین

تغذیه جوجه گوشتی

با توجه به اینکه یکی از وعده های مهم غذایی مرغ و جوجه می باشد، تغذیه جوجه های گوشتی یکی از مهم ترین مسائل برای پروار کردن جوجه ها و فروش سریع آن ها است. این تغذیه می بایست با توجه به اصولی روشمند و علمی صورت پذیرد. در زمینه مقدار مصرف و تغذیه جوجه گوشتی عوامل مختلفی دخیل می باشند که از جمله آن ها می توان به جنس دان مصرفی، میزان تحرک جوجه ها، میزان رشد آن ها، کیفیت غذایی، سن جوجه ها و مزه دان مصرفی می توان اشاره داشت. بنابراین مهم است که برای پروار کردن جوجه های گوشتی از چه تغذیه ای استفاده می کنید و کیفیت آن ها چقدر است. در نظر داشته باشید از آن جایی که پروار کردن جوجه های گوشتی یک سرمایه گذاری محسوب می شود لازم است که تغذیه آن ها را یک مرکز معتبر خریداری کنید که مواد غذایی کیفیت لازم را داشته باشند. در این مسیر برای تغذیه جوجه های گوشتی و دیگر حیوانات مجموعه کیمیا زرین آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

میزان آب مصرفی جوجه های گوشتی

تغذیه جوجه گوشتی | فروش محصولات دامی کیمیازرین

تغذیه جوجه گوشتی | فروش محصولات دامی کیمیازرین

علاوه بر تغذیه جوجه های گوشتی میزان آبی که در طول روز مصرف می کنند بسیار مهم است و این یک حقیقت است که جوجه های گوشتی بیش از آن که به مواد مغذی نیاز داشته باشند به آب مصرفی تازه و سالم نیاز دارند تا بتوانند آب مورد نیاز بدن خود را تامین کنند. همچنین مصرف صحیح آب  می تواند مواد زاید را نیز از بدن دفع کند و هضم غذا به درستی صورت پذیرد.

جوجه های گوشتی عموما پس از اینکه از دستگاه جوجه کشی به سالن پرورش انتقال پیدا کردند تا ۲۴ ساعت آب و غذا مصرف نمی کنند و پس از گذشت این زمان به آب و سپس غذا نیاز دارند تا به مرغ تبدیل شوند. در نظر داشته باشید کیفیت آبی که مصرف می کنند برای تغذیه جوجه گوشتی بسیار مهم است و باید حتما به دور از هرگونه آلودگی و یا میکروب باشد.

تغذیه جوجه گوشتی و ترکیبات مصرفی آن ها 

جوجه ها در روزهای اولیه خود بسیار ضعیف می باشند و در نتیجه لازم است که مراقبت بسیار زیادی از آن ها صورت بگیرد تا بتوان از آن ها استفاده کرد. بسیاری از پرورش دهندگان خوراک جوجه های گوشتی در همان روزهای ابتدایی مقداری شکر به آب اضافه می کنند تا هم استرس جوجه ها پس از حمل به داخل سالن کم شود و هم اینکه اشتهای بیشتری برای خوردن آب داشته باشند. البته میزان شکری که در آب حل می شود می بایست به صورت کنترل شده باشد و برای هر ۱۰۰ لیتر آب تنها ۵ الی ۸ کیلوگرم شکر کافی می باشد. در عین حال برای افزایش مقاومت بدنی جوجه ها در روزهای ابتدایی می توان از ویتامین های محلول در آب نیز استفاده کرد.

کسب اطلاعات بیشتر: قیمت و خرید خوراک شترمرغ

اصول اولیه تغذیه جوجه گوشتی

عمده ترین هزینه برای پرورش جوجه های گوشتی را تغذیه آن ها تشکیل می دهد البته در صورتی که از کیمیازرین تهیه کنید این محصول با قیمت کمتر و کیفیت بالاتر برای شما به صرفه خواهد بود. برای اینکه به یک نتیجه ی قابل قبول دست پیدا کنید در ابتدا لازم است که ترکیب جیره تغذیه جوجه های گوشتی را مشخص کنید تا تعادل درستی ماین انرژی، پروتئین، اسیدهای آمینه، مواد معدنی، ویتامین ها و اسیدهای چرب برقرار شود.

برخی مواد مغذی در تغذیه جوجه گوشتی

جوجه های گوشتی برای بقا و رشد خود نیازمند انرژی می باشند و منابع اصلی انرژی کربوهیدرات هایی مانند ذرت و گندم و انواع روغن های حیوانی می باشد. در ادامه برخی از مواد مغذی مورد نیاز هر جوجه گوشتی را برای شما بیان می داریم با مجموعه کیمیازرین همراه باشید.

تغذیه جوجه گوشتی | فروش محصولات دامی کیمیازرین

تغذیه جوجه گوشتی | فروش محصولات دامی کیمیازرین

پروتئین در تغذیه جوجه گوشتی

پروتئین ها از جمله مواد مغذی مورد استفاده جوجه گوشتی است که در سلامت و رشد آنها تاثیر مستقیم دارد. به همین جهت بهتر است که دقت لازم را در استفاده از این ماده غذایی به خرج دهید تا روزانه جوجه های گوشتی از مقدار مناسبی پروتئین استفاده کنند. مقدار نیاز بدن جوجه های گوشتی به پروتئین متناسب با سن آنها است. به عنوان مثال در سن یک الی سه هفتگی مقدار پروتئین مورد نیاز جوجه های گوشتی ۲۳ الی ۲۴ درصد است و در سن ۵ الی چهار هفتگی مقدار پروتئین مورد نیاز آنها به ۲۱ درصد کاهش می ‌یابد و همین طور به تناسب در هفته ‌های ۶ الی ۸ پروتئین مورد نیاز بدن جوجه های گوشتی به ۱۸ و نیم درصد می رسد.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید سبوس گندم با مناسب ترین قیمت

لیپیدها در تغذیه جوجه های گوشتی

از دیگر منابع مهم برای تغذیه جوجه های گوشتی لیپیدها می باشد. چربی ها اصلی ترین لیپیدها محسوب می شود. با استفاده از این ماده می توان انرژی و نیاز بدن جوجه های گوشتی را در طول شبانه روز تامین کرد. همچنین موجب می‌ شوند که ویتامین های محلول در چربی بهتر جذب بدن آنها شود. بیشترین مصرف چربی ها در تغذیه جوجه های گوشتی ۵ الی ۱۰ درصد از کل غذای جوجه ها را تشکیل می دهد.

هیدارات های کربن در تغذیه جوجه های گوشتی

تغذیه جوجه گوشتی | فروش محصولات دامی کیمیازرین

تغذیه جوجه گوشتی | فروش محصولات دامی کیمیازرین

عمده ترین تغذیه جوجه گوشتی هیدارت های کربن می باشند که بیشترین نیاز بدن را تامین می کنند و در نتیجه موجب وزن گیری آن ها می شوند. از جمله هیدارت های کربن در تغذیه جوجه های گوشتی می توان به سبوس برنج، ذرت ارزن، سبوس گندم و … اشاره داشت. البته در نظر داشته باشید که هضم این مواد کمی برای جوجه ها سخت است.

ویتامین مورد نیاز در تغذیه جوجه های گوشتی

به طور کلی جوجه های گوشتی به دو دسته از ویتامین ها نیازمند هستند. این ویتامین ها را با عنوان ویتامین های محلول در چربی ( مثل؛ A ،D ، E وK ) ویتامین‌های محلول در آب ( مثل؛ B و C ) می شناسند. به اندازه کافی باید ویتامین های مذکور در جیره غذایی جوجه های گوشتی وجود داشته باشد برای تامین این نوع از ویتامین ها معمولا از مکمل ها استفاده می شود. مکمل هایی که توسط کارخانه ها ساخته می شود و دستور استفاده از آنها معمولا به صورت برچسب و یا بروشور همراه آنها است. کمبود ویتامین در جیره غذایی جوجه های گوشتی می تواند از روند رشد آنها کاسته و موجب بروز بیماری در میان آنها شود.

خرید تغذیه جوجه گوشتی

برخی از موادی که برای وزن گرفتن جوجه ها مورد نیاز است در این مقاله بیان شد. شما عزیزان برای دریافت مشاوره در زمینه تغذیه جوجه گوشتی و یا خرید مواد غذایی آن ها با مناسب ترین قیمت می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و از مشاوره مجموعه کیمیازرین بهره مند شوید. موادی که در مجموعه کیمیا زرین به فروش می رسد با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتری قرار می گیرد. همچنین می توانید محصول مورد نظر خود را به صورت عمده خریداری کنید.

قیمت و خرید یونجه

قیمت و خرید عمده یونجه

خرید عمده یونجه از مباحثی است که برای افرادی که با دام و طیور و یا برخی حیوانات خانگی سر و کار دارند، اهمیت بسیاری دارد. یونجه از مهم ترین علوفه جات در بحث تغذیه دام به شمار می رود و سالیانه در حجم های بسیار سنگینی در کشور کشت و حتی بعضا هم در صورت نیاز از کشور های دیگر وارد میشود. یونجه از محصولات اولیه کشاورزی می باشد و از قدیم الایام و از اوایل شروع زندگی انسان به عنوان علوفه اصلی دام مورد استفاده قرار می گیرد. برای این که بیشتر با قیمت یونجه، این محصول کشاوری مهم و مباحث مرتبط با آن مثل خرید عمده یونجه و… آشنا شوید، پیشنهاد می کنم در ادامه هم همراه “کیمیازرین” بمانید.

یونجه چیست؟

قیمت و خرید یونجه

قیمت و خرید عمده یونجه

قبل از شروع بحث درباره موضوعات حاشیه ای یونجه مثل خرید عمده یونجه، بد نیست کمی به خود او بپردازیم. یونجه گیاهی پایا از خانواده باقلاییان است که در اغلب کشور های جهان به عنوان علوفه ای بسیار مهم، در حجم های سنگین کشت می شود. یونجه ها معمولا به صورت های سیلاژ، خشک و یا برای تولید کود سبز مورد استفاده قرار می گیرند. یونجه معمولا در مناطق معتدل رویش پیدا می کند و به طور قطعی از دوره روم و یونان باستان برای تغذیه دام در اقساط نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید سبوس گندم با کمترین قیمت

برای خرید عمده یونجه شما می توانید از انواع مختلفی که در نقاط مختلف جهان کشت می شوند، استفاده کنید. برخی از نژاد های ایرانی یونجه عبارت اند از بغدادی، هراتی، مهاجرانی، همدانی، نیک شهری، قره یونجه، یزدی، افغانی، بمی و… از نژاد های مشهور غیر ایرانی هم می شود به سکوئل، سی یو اف ۱۰۱، کانادایی، موآبا، ترکستانی، رنجر، سونورا، ماسیرسیا، هاردیگان، سی ریور و… اشاره کرد.

ویژگی های دارویی و معدنی یونجه

شاید اغلب افراد در زمان خرید عمده یونجه و استفاده از آن برای دام، طیور یا سایر حیوانات به ویژگی های معدنی یونجه هیچ توجهی نکنند، یا اصلا گمان کنند که هیچ ویژگی خاصی وجود ندارد، که این طرز فکر اشتباه است. به طوری که حتی یونجه در برخی زمینه ها برای انسان ها هم بسیار مناسب می باشد. برخی از خواص و ویژگی های دارویی و معدنی یونجه عبارت اند از موارد زیر.

  • یونجه برای کودکانی که در حال رشد هستند بسیار مفید است.
  • یونجه حدود دو برابر اسفناج آهن دارد.
  • به علت داشتن آهن برای افرادی که به بیماری هایی مثل راشیتیسم، کم خونی و… مبتلا هستند بسیار مفید است.
  • یونجه گیاهی ملین است.
  • یونجه سرشار از ویتامین ث است.
  • حتی در برخی کشور ها مثل روسیه، آمریکا و چین از یونجه به جای اسفناج به عنوان وعده غایی استفاده می شود.
  • یونجه گیاهی نفاخ است.
  • با این که یونجه ملین است اما دم کرده آن درمان اسهال است.
  • برای کسانی که مشکل ریوی و سرفه دارند یونجه درمان است و سینه را نرم و سرفه را کاهش می دهد.
  • ضماد یونجه به درمان افرادی که دچار رعشه هستند کمک می کند.
  • یونجه شامل مقادیر قابل توجهی از ویتامین های آ، ب، ث، ای و… می باشد.
  • آنزیم های مفید بسیاری مثل انواع آمینو اسید ها، سیستین، آسپاراژین و… در یونجه موجود هستند.
  • یونجه حاوی مواد معدنی و مغزی مثل فسفر، پتاسیم، منیزیم و کلسیم می باشد.
  • تخم یونجه قاعده آور است و برای این منظور دم کرده آن کاربرد دارد.
  • یونجه به درمان و بهبود سریع زخم ها کمک می کند

خرید عمده یونجه

قیمت و خرید یونجه

قیمت و خرید عمده یونجه

خرید یونجه به صورت عمده و جزئی مورد توجه افرادی است که دام و طیور و یا حیوان خانگی دارند و یا آن را برای خواص درمانی ای که دارد، می خواهند. برای خرید عمده یونجه، این گیاه و علوفه با ارزش شما می توانید به سراغ کشاورزان بروید، که خرید از آن ها کار سختی است، یا می تواند از دلالانی که یونجه را از کشاورز ارزان خریده و به شما گران می فروشد بخرید و یا از مکان هایی مطمئن که به قیمتی مناسب یونجه را به شما ارائه می دهند خرید کنید. که مورد آخر بیش از دو مورد دیگر توصیه می شود. زیرا در صورتی که شما یونجه را از جای با قیمت مناسب و مطمئنی تهیه کنید، هم در هزینه هایتان صرفه جویی کرده اید و هم از جای مطمئنی اقدام به خرید یونجه کرده اید و خیالتان راحت است.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید ذرت علوفه ای

قیمت عمده یونجه

این که بخواهیم بگوییم قیمت خرید یونجه چه به صورت عمده که مد نظر ما است و چه به صورت جزء چقدر است امری است نشدنی، زیرا قیمت عمده یا جزئی یونجه به چند عامل بستگی دارد و همچنین هم با توجه به وضعیت اقتصادی کشورمان ثابت نیست و دائما در حال تغییر است. اما اگر عامل نبود ثبات اقصادی را کنار بگذاریم مسائلی که در خرید عمده یونجه و قیمت آن تاثیر دارند عبارت اند، نوع یونجه، مرغوبیت یونجه، قیمت دلخواهی که افراد مختلف بر روی آن می گذارند، حجم خرید مد نظر شما و… . این عوامل در کنار یک دیگر و با همراهی مسئله جو و شرایط اقتصادی زمانی که شما میخواهید اقدام به خرید یونحه کنید، دست به دست هم می دهند و قیمت یونجه چه به صورت عمده و چه به صورت جزء را مشخص می کنند.

خرید عمده یونجه در تهران

قیمت و خرید یونجه

قیمت و خرید یونجه

اگر که ساکن شهر تهران هسیتد و قصد دارید که به صورت عمده برای دام و طیور خود اقدام به خرید یونجه کنید یا اگر که قصد دارید برای حیوان خانگی خود در حجم کمی یونجه بخرید و یا حتی اگر که به واسطه خواص درمانی آن به دنبال خریدن یونجه هستید، امیدوارم که این مقاله و خواندن مطالبی مثل یونجه چیست، خواص و ویژگی های یونجه، خرید عمده یونجه، قیمت عمده یونجه و همین قسمت خرید و فروش یونحه در تهران به شما کمک کرده باشد، و راهنمایی مناسب برای شما بوده باشد.

به طور کلی هم در نهایت پیشنهاد می شود که در صورتی که ساکن پایتخت یعنی شهر تهران یا حومه آن هستید، برای تهیه یونجه و سایر مواد این چنینی از خدمات “کیمیا زرین” استفاده کنید. زیرا “کیمیا زرین” علاوه بر این که محصولات خود را با کیفیت بالا ارائه می کند در کنار آن خدماتی مثل مشاوره پیش و پس از خرید و… را نیز به شما عزیزان ارائه می دهد.ٍ