گندم دامی

خرید گندم دامی

گندم و گندم دامی یکی از پرمصرف ترین مواد خام در سراسر جهان است. این محصول هم برای غذای انسان (آرد گندم) و هم برای خوراک دام (سبوس گندم) استفاده می شود. این غلات به همراه ذرت دامی و برنج یکی از سه نوع غلات پرتولید در جهان است. گندم از جنس  Triticum spp است. از خانواده Poaceae یا Gramineae نیز نامیده می شود که مهمترین گروه در بخش تغذیه را تشکیل می دهند. در ادامه این مقاله به بررسی گندم دامی پرداخنه ایم و قیمت آن را نیز بررسی نموده ایم. برای تهیه خوراک دام با ما همرا باشید.

تولید گندم دامی در جهان

در میان بزرگترین کشورهای تولید کننده گندم و گندم دامی در جهان، در ۵ کشور برتر قرار دارند: اتحادیه اروپا (۱۳۵,۸۰۰,۰۰۰)، چین (۱۳۴,۲۵۰,۰۰۰)، هند (۱۰۷,۵۹۲,۰۰۰)، روسیه (۸۵,۳۰۰,۰۰۰)، ایالات متحده (۴۹,۶۹۱,۰۰۰) و کانادا (۴۹,۶۹۱,۰۰۰). ۳۵,۱۸۳,۰۰۰). تخمین زده می شود که برای دوره ۲۰۲۰/۲۰۲۱، تولید گندم در جهان حدود ۷۶۳٫۹ میلیون تن باشد.)

در مورد آمریکای لاتین، در ۵ تولیدکننده بزرگ گندم، کشورهای زیر قرار دارند: آرژانتین (۱۷،۵۰۰،۰۰۰)، برزیل (۶،۳۰۰،۰۰۰)، شیلی (۱،۳۶۵،۰۰۰)، اروگوئه (۷۴۵،۰۰۰)، بولیوی (۳۱۰،۰۰۰) و کلمبیا (۵،۰۰۰).

گندم دامی

گندم دامی

غلات یکی از منابع اصلی انرژی و مواد مغذی برای غذای حیوانات و انسان ها هستند و قرن هاست که در طول تاریخ مورد استفاده قرار گرفته اند. در بین غلات، گندم و گندم دامی یکی از مهم ترین غلات در سطح جهان است که محصول اصلی به نام آرد و فرآورده های جانبی آن به نام سبوس و جوانه از آن به دست می آید. آرد گندم عمدتاً در مواد غذایی انسان در فرآیندهای نانوایی استفاده می شود.

از سوی دیگر، سبوس گندم به دلیل دارا بودن اسیدهای آمینه بالا و درصد بالایی از پروتئین برتر از سایر غلات موجود ، محصولی است که برای خوراک دام در نظر گرفته شده استاین سبوس گندم (که از نظر فنی پریکارپ نامیده می شود) عمدتاً از قسمت های خارجی دانه گندم پس از فرآوری تشکیل شده است.

محتوای پیشنهادی: خرید ذرت دامی

ارزش غذایی گندم دامی

گندم یکی از غلاتی است که دارای بالاترین میزان پروتئین موجود برای خوراک دام است و از ذرت بیشتر است. علاوه بر این، دارای ارزش انرژی بالایی با ۳٫۰ تا ۳٫۵ Mcal ME (مگاکالری انرژی متابولیزپذیر) است که یک منبع انرژی مهم در خوراک دام است. نشاسته که یک پلی ساکارید قابل هضم است، فراوان ترین کربوهیدرات گندم است. از طرفی توصیه می شود که گندم دامی دارای رطوبت کمتر از ۱۴ درصد باشد تا از مشکلات مربوط به قابلیت هضم و آلودگی به قارچ های مولد مایکوتوکسین جلوگیری شود.

 مقدار لیپیدهای گندم دامی در مقایسه با ذرت با ارزش کمی مشخص می شود که به دلیل کاهش ترشیدگی مزیت آن گزارش شده است. علاوه بر این، سبوس گندم با افزایش طعم خوراکی که در آن به عنوان ماده خام اضافه می شود، مشخص می شود. در نهایت، گندم دارای مقادیر فیبر بالایی با ۱۱ درصد در مقایسه با ذرت است. این بخش از فیبر حاوی ۴-۵٪ پنتوسان و ۰٫۵-۱٪ ß-گلوکان است که اگر رژیم غذایی با محصولات چند آنزیمی مانند Alquerzim تکمیل شود، می تواند مزایایی داشته باشد.

سبوس گندم دامی منبع مهمی از مواد معدنی مانند روی، سلنیوم، ید، پتاسیم در نظر گرفته می شود که عناصر مهمی در رژیم غذایی هستند زیرا در عملکردهای فیزیولوژیکی متعددی مانند سیستم ایمنی شرکت می کنند. از سوی دیگر، سبوس گندم ویتامین هایی مانند تیامین، B6، فولات، ویتامین E و کاروتنوئیدها (رنگدانه ها) را تامین می کند.

محتوای پیشنهادی: نقش پودر استخوان در کشاورزی

استفاده از گندم دامی

گندم دامی

گندم دامی

گندم یک منبع غذایی عالی برای حیوانات است. از یک طرف، در صورت مناسب بودن شرایط کشت و رشد، ارزش پروتئین بالایی دارد و به ۱۸ درصد می رسد. این مقدار زیاد پروتئین همراه با ارزش انرژی بالا، گندم دامی را جایگزین مناسبی برای تغذیه دام می کند.ذاز سوی دیگر، گندم دامی دارای مقدار زیادی فیبر است که فرآیندهای گوارشی را در دام تسهیل می‌کند. با این حال، مشخص شده است که گندم دامی عرضه شده دارای لیگنین کم و قند بالایی است، بنابراین مصرف سفره آن باید محدود شود.

حداکثر مصرف گندم برای دام های بزرگ نظیر گاو ۴ کیلوگرم در روز است که در چندین جیره برای جلوگیری از اسیدوز شکمبه توزیع می شود. گندم به دلیل ترکیب کربوهیدراتی که مهمترین آن نشاسته است، تخمیر بالایی در گاو ها و دیگر دام ها دارد، حتی بیشتر از ذرت. بعلاوه توصیه می شود گندم را به صورت خشک در جیره و به خوبی رنده شده به منظور بهبود جذب مواد مغذی در دام مصرف کنید.

استفاده از گندم در مرغداری

گندم دامی

گندم دامی

در پرورش طیور، به دلیل کمبود ذرت در برخی فصول ، استفاده از گندم دامی در اروپا، کانادا و استرالیا رایج است. باید در نظر داشت که گندم دامی پروتئین خام و اسیدهای آمینه مانند لیزین و تریپتوفان بیشتر، اما انرژی کمتری نسبت به ذرت دارد. علاوه بر این، گندم در مقایسه با ذرت حاوی ویتامین A و بیوتین کمتری است. به این دلایل، استفاده از مقدار زیاد یا برای دوره های طولانی توصیه نمی شود. در چنین شرایطی توصیه می شود برای جلوگیری از کمبودهای تغذیه ای در طیور، جیره تکمیل شود.

با این حال، گندم دامی یک جایگزین عالی برای خوراک طیور است زیرا تشکیل گلوله‌ها را تسهیل می‌کند، زیرا حاوی گلوتن است، بنابراین نیازی به اتصال دهنده‌ها نیست. به همین ترتیب، آزمایش‌هایی در جوجه‌های گوشتی تغذیه‌شده با گندم کامل انجام شده است. که در آن به لطف استفاده از مواد مغذی خوراک‌های تجاری، کارایی بهتری از خوراک عرضه‌شده مشاهده شد.

محتوای پیشنهادی: خرید متیونین

عوامل ضد تغذیه گندم دامی

گندم می تواند عوامل ضد تغذیه ای داشته باشد که بر تغذیه حیواناتی که رژیم غذایی آنها از این ماده خام تشکیل شده است، تأثیر می گذارد. این عوامل برای گندم درون زا هستند و حیوانات در هضم و استفاده از آن مشکل دارند. برخی از این عوامل برجسته عبارتند از: مهارکننده پروتئاز، فیتوهماگلوتینین ها، اسید فیتیک، عوامل استروژنیک، فاکتور نفخ، مهارکننده آمیلاز، مهارکننده کولین استراز. بنابراین پیشنهاد می‌شود محصولاتی بر اساس ترکیبات آنزیمی که هضم غلاتی مانند گندم دامی را تسهیل می‌کند، مانند آلکورزیم عرضه شود. این محصول، به طور خاص با توجه به گونه های حیوانی، مرحله تولید و رژیم غذایی طراحی شده است.

 به طوری که در رژیم های غذایی مبتنی بر گندم، الکورزیم به لطف ظرفیت آنزیم های موجود در آن برای بهبود قابلیت هضم از طریق تخریب عوامل ضد تغذیه ای مانند پلی ساکاریدهای غیر نشاسته ای موجود در این غلات، هضم این غلات را تسهیل می کند. این محصول چند آنزیمی اثرات مثبتی را در آزمایشات صحرایی نشان داده است. تامین آلکورزیم به متابولیسم و ​​پردازش مقادیر بالای مواد مغذی خوراک دام کمک می کند. بنابراین، حیواناتی که با این افزودنی تکمیل می شوند، افزایش وزن و نرخ تبدیل خوراک کمتری دارند.

توصیه هایی برای استفاده از گندم در تولیدات دامی

  • سبوس گندمی که برای تغذیه دام می شود، نیازمند شرایط و تجزیه و تحلیل برای اطمینان از کیفیت و ارزش غذایی آن است.
  • ارزیابی جمعیت باکتری ها در گندم دامی، به ویژه سالمونلا و کلستریدیوم.
  • میزان رطوبت و حرارت گندم را در سطح آسیاب تعیین کنید.
  • محتوای نشاسته و فیبر را که از اجزای مهم انرژی و قابلیت هضم جیره غذایی دام هستند، اندازه گیری کنید.
  • درصد لیپیدها (چربی) را بررسی کنید زیرا این نشانه ای از ترشیدگی احتمالی سبوس گندم است.
  • اطمینان حاصل کنید که دانه خشک و له شده است تا قابلیت هضم و جذب مواد مغذی آن در سطح روده بهبود یابد.
  • برای جلوگیری از رشد قارچ به دلیل رطوبت بیش از حد، سبوس گندم را به طور مداوم کنترل کنید، به ویژه برای ظهور مایکوتوکسین هایی که اثرات بالینی و سیستمیک در دام دارند.

محتوای پیشنهادی: خرید جو روس

قیمت گندم دامی: یک عامل کلیدی

گندم یکی از مهمترین مواد اولیه در سطح بین المللی برای استفاده در تولیدات دامی است. همچنین یکی از کالاهای مهم در گروه کشاورزی است. به همین دلیل قیمت گندم و گندم دامی در بورس تحت تاثیر عواملی مانند عرضه و تقاضا، موجودی انبارها و تورم است. این عوامل باعث می شود که گندم بسیار نوسان، بازدهی بالا و کالایی باشد که به سرعت قابل معامله باشد. تا سال ۲۰۲۱، قیمت گندم دامی به دلیل رویدادهای آب و هوایی در کشورهای تولیدکننده این ماده خام دچار نوسان شده است.

به عنوان مثال، خشکسالی در کانادا بر بخشی از تولید جهانی و در فرانسه فصل بارندگی بر تولید گندم تأثیر گذاشته است. از سوی دیگر، چین یکی از صادرکنندگان عمده گندم است. در ماه سپتامبر، چین صادرات را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داد که دلیل آن افزایش قیمت‌ها بود. در نتیجه، صادرات ۶۴۰ هزار تن گندم به چین در سپتامبر ۲۰۲۱ ثبت شد که نشان دهنده کاهش ۴۴٫۸ درصدی نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۲۰ است.

در همین حال، اتحادیه اروپا، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گندم در جهان، از ابتدای سال ۲۰۲۱ صادرات خود را افزایش داد. این بازار مثبت برای اروپا به دلیل قیمت های بالای فروش در روسیه بود که بزرگترین صادرکننده گندم در جهان است. قیمت گندم در ماه سپتامبر به بالاترین حد خود در ۸ سال اخیر رسید.  تنها در سال ۲۰۲۰، قیمت گندم ۴۱ درصد افزایش یافت که چالش هایی را برای بخش بین المللی دام ایجاد کرد.

نتیجه گیری

گندم دامی

گندم دامی

گندم یکی از پرمصرف ترین غلات در سراسر جهان است. این غذا متعلق به جنس Triticum spp است. و منبع غذا برای انسان و حیوانات تولیدی است. دانه گندم فرآوری می شود و دو محصول مهم به دست می آید: آرد گندم که در غذای انسان استفاده می شود و سبوس گندم که برای خوراک دام استفاده می شود. سبوس گندم به دلیل خواص تغذیه‌ای آن که دارای ارزش انرژی و پروتئین بالا، چربی کم و ارزش لیگنین است، شناخته شده است. همچنین منبع مهمی از مواد معدنی و ویتامین ها برای حیوانات است.

در دام، سبوس گندم خوراکی با قابلیت هضم خوب و جذب مواد مغذی است. با این حال، مصرف میز آن باید برای جلوگیری از اسیدوز شکمبه محدود شود، زیرا بسیار قابل تخمیر است. این در حالی است که در برخی دام ها منبع تغذیه ای است که برای تسهیل هضم آن و بهره گیری کافی از تمام مواد مغذی باید با آنزیم هایی تکمیل شود. در طیور، سبوس گندم به طور گسترده در اروپا و آمریکای شمالی استفاده می شود. در مقایسه با ذرت جایگزین خوبی است اما باید متعادل باشد.

گندم می تواند عوامل ضد تغذیه ای داشته باشد که برای اطمینان از قابلیت هضم و استفاده از آن باید با محصولات چند آنزیمی مانند آلکورزیم مقابله کرد. علاوه بر این، قیمت گندم از آنجایی که در بورس اوراق بهادار درج شده است، در بازار جهانی از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین تاثیر زیادی بر اقتصاد واردکنندگان و صادرکنندگان اصلی این ماده اولیه دارد. شما میتوانید غلات دیگر نظیر جو، سبوس، آرد، برنج، کنجاله کنجد و کنجاله سویا را از کیمیا زرین تهیه نمایید.

ذرت دامی

خرید ذرت دامی

اگر بخواهیم به یکی خوراک دام پر طرفدار در بین دامداران اشاره کنیم میتوانیم به ذرت دامی اشاره کنیم. چرا که ذرت دامی یکی از ایده آل ترین خوراک ها برای دام و طیور در سرتاسر دنیا به شمار میرود و همواره توسط دامداران مورد استفاده قرار گرفته و خواهد گرفت. ذرت دامی منبعی غنی از فیبر برای دام شماست و اگر ذرت دامی که انتخاب میکنید ارگانیک باشد میتوانید سلامت دام خود در دراز مدت را تضمین نموده و بازده بهتری از دام خود دریافت کنید. در ادامه با ما در بررسی ذرت دامی و مقایسه ذرت دامی و گندم در خوراک دام با ما همراه باشید.

خرید ذرت دامی

ذرت ، یک سبزی نشاسته ای است که به صورت دانه روی بلال و با پوسته پوشانده می شود. ذرت یکی از محبوب ترین سبزیجات در ایالات متحده است که گاهی اوقات به دلیل دارا بودن قند و کربوهیدرات طبیعی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. اما مزایای سلامتی این سبزی همه کاره را نادیده نگیرید. ذرت یک دانه مورد علاقه آشپزان در تابستان است. پاپ کورن، میان وعده ای عالی برای شب ها در سینما یا مهمانی ها است. همچنین دانه های آن خشک شده و به آرد تبدیل می شود و به آرد ذرت برای تورتیلا، چیپس و کراکر تبدیل می شود. در این شکل، آن یک دانه است، نه یک سبزی.

البته که ذرت تنها به خوراک انسان محدود نمیشود و خرید ذرت دامی برای تغذیه دام و طیور کاربرد دارد. کشاورزان جنوب مکزیک برای اولین بار حدود ۱۰۰۰۰ سال پیش ذرت را از یک علف وحشی به نام تئوسینت کشت کردند. دانه های تئوسینت بسیار کوچکتر از دانه های ذرت مدرن بود. همانطور که کشاورزان با دقت انتخاب می کردند که کدام دانه ذرت را دوباره بکارند، ذرت به نسخه ای تبدیل شد که امروز می شناسید.

تاریخچه کشت ذرت

ذرت دامی

ذرت دامی

ذرت اولین بار در حدود ۱۰۰۰۰ سال پیش توسط مردم بومی در جنوب مکزیک کشت شد. اعتقاد بر این است که ذرت مدرن از علف وحشی Balsas teosinte ( Zea mays parviglumis ) گرفته شده است. فرهنگ آن تا زمان استقرار اروپاییان در آمریکای شمالی تا شمال مین جنوبی گسترش یافته بود و بومیان آمریکا به مستعمره ‌نشینان اروپایی آموزش می‌دادند که غلات بومی را پرورش دهند. از زمان ورود آن به اروپا توسط کریستف کلمب و سایر کاشفان و استعمارگران، ذرت در تمام مناطق مناسب برای کشت آن در جهان گسترش یافته است.

از عرض جغرافیایی ۵۸ درجه شمالی در کانادا رشد می کند و روسیه تا عرض جغرافیایی ۴۰ درجه جنوبی در آمریکای جنوبی ، یک محصول ذرت تقریباً هر ماه از سال در جایی در جهان بالغ می شود. این مهم ترین محصول در ایالات متحده است و در بسیاری از نقاط غذای اصلی انسان و ذرت دامی به شمار میرود.

نیم نگاهی به گندم

گندم و جو از نظر ارزش غذایی و سلامتی یکی از همه کاره ترین غلات است. در سرتاسر دنیا یافت می شود و به راحتی می توان آن را در رژیم غذایی روزانه خود گنجاند. فواید زیادی برای سلامتی مانند کنترل چاقی، بهبود متابولیسم در بدن، پیشگیری از دیابت نوع ۲، کاهش التهاب مزمن، جلوگیری از سنگ کیسه صفرا، پیشگیری از سرطان سینه، ارتقای سلامت دستگاه گوارش در زنان دارد.

همچنین به پیشگیری از آسم دوران کودکی، محافظت از بدن در برابر بیماری های عروق کرونر، تسکین علائم یائسگی و پیشگیری از حملات قلبی کمک می کند. با گنجاندن منظم گندم در رژیم غذایی خود، می توانید از تمام مواد مغذی موجود در آن بهره مند شوید و از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری کنید.

میتوانیم از گندم به جای ذرت دامی استفاده کنیم؟

مهمترین جنبه گندم که باید در نظر داشته باشیم این است که تنوع مواد مغذی بین واریته ها اغلب بیشتر از آن چیزی است که بین گندم (به عنوان مقدار متوسط) و سایر غلات انتظار می رود. به عنوان مثال، پروتئین در ذرت بین ۶ تا ۱۰ درصد (مقادیر ایده آل) متغیر است، و گونه های رایج خوراک، ارزش پایدار تری معادل ۸ درصد پروتئین دارند. در مقابل، پروتئین موجود در گندم از کمتر از ۱۰ درصد (در برخی از گونه های نرم) تا بیش از ۱۸ درصد (در برخی از گونه های سخت) تغییر می کند و هیچ مقدار متوسط ​​قابل قبولی برای همه گندم ها وجود ندارد.

بنابراین، قبل از اینکه بخواهیم بحث گندم را شروع کنیم، باید تنوع آن را شناسایی کنیم، و در غیر این صورت، یک تجزیه و تحلیل اولیه (تقریبی) انجام دهیم تا بتوانیم رژیم غذایی را به درستی فرموله کنیم. در واقع، این کمبود اطلاعات به همین دلیل است که اغلب کاربران جدید یا گاه به گاه گندم آن را یک اقدام ناامید کننده می دانند. بنابراین، اجازه دهید ارزش غذایی آن را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

انرژی

اغلب گفته می شود که ارزش انرژی گندم حدود ۹۵ درصد ذرت دامی است. باز هم، این یک تعمیم است زیرا گونه های گندم غنی از پلی ساکاریدهای غیر نشاسته ای، که اصلاً مورد استفاده قرار نمی گیرند، می توانند ارزش انرژی بسیار پایین تری داشته باشند. علاوه بر این، وقتی سطح پروتئین در گندم افزایش می یابد، نشاسته (انرژی) کمتر می شود، زیرا چیزی باید تسلیم شود تا برای چیز دیگری فضا ایجاد کند. خوشبختانه، معادلات پیش‌بینی برای ارزش انرژی در گندم وجود دارد و استفاده از آن‌ها به دقت در فرمول‌بندی و قابلیت پیش‌بینی در عملکرد حیوانات کمک زیادی می‌کند.

پروتئین

ذرت دامی

ذرت دامی

پروتئین یک ماده مغذی اصلی با تنوع زیاد در گندم است. اغلب، دانستن تنوع به اندازه کافی خوب است تا یک تخمین تقریبی از محتوای پروتئین داشته باشیم، اما تجزیه و تحلیل آزمایشگاهی حتی بهتر است. با گندم، سیستم‌های آنالیز مادون قرمز نزدیک (NIR) اغلب ارزش آن‌ها را نشان می‌دهند، با این فرض که به درستی با استفاده از مقادیر نمونه گندم مناسب و دقیق کالیبره شده‌اند. تا آنجا که آمینو اسیدها پیش می روند، سطح آنها به طور خطی با پروتئین متناسب نیست.

همین امر برای همه غلات صادق است. برای این منظور، معادلاتی وجود دارد که میزان هر اسید آمینه را بر اساس محتوای پروتئین پیش‌بینی می‌کند و بسیار توصیه می‌شود که از این معادلات به‌ویژه برای گندم استفاده شود. البته سطح پروتئین در ذرت دامی نیز چندان نیست و میتوان گفت در مقایسه پروتئین ذرت دامی  برابری نسبی وجود دارد.

لیپیدها

مقدار لیپیدها (روغن/چربی) در گندم تفاوت چندانی با ذرت دامی ندارد و نباید در ترکیب لاشه چربی تغییرات عمده ای انتظار داشت. شاید لاشه چربی کمی سخت‌تر مشاهده شود، اما این امر در غلات دیگر مانند جو بیشتر از گندم مشهود است.

رژیم های غذایی مبتنی بر گندم به مقداری روغن یا چربی اضافی اضافه نیاز دارند تا سطح انرژی کلی رژیم غذایی را بالا نگه دارند. خوشبختانه، انتظار می‌رود که دانه‌های سویا همراه با گندم استفاده شوند که تغذیه گندم را مطلوب‌تر می‌کند.

رنگدانه ها

گندم دارای رنگدانه های مشابه ذرت نیست. بنابراین، تخم‌مرغ، چربی و حتی شیر به اندازه تغذیه ذرت دامی زرد/نارنجی نخواهند بود. در برخی موارد (چربی، شیر)، این ممکن است مطلوب باشد، اما در موارد دیگر (زرده تخم مرغ، پوست مرغ و حتی کره)، ممکن است مشکل ساز باشد.

 افزودن رنگدانه‌های مصنوعی یا طبیعی یک عمل رایج است، اما مصرف‌کنندگان به ندرت در هنگام استفاده از رنگدانه‌های مصنوعی آگاه می‌شوند.  موضوعی که بیشتر به سیاست مصرف‌کننده مربوط می‌شود تا مسائل فنی، اما چیزی که شایسته بحث بیشتر است.

فیبر

گندم کمی بیشتر از ذرت دامی فیبر دارد و بیشتر آن در قسمت سبوس است. نه تنها فیبر به طور کلی بیشتر است، بلکه مشخصات آن پیچیده تر از ذرت است. پلی ساکاریدهای غیر نشاسته ای که بخشی از بخش فیبر را تشکیل می دهند، نه تنها انرژی موجود را کاهش می دهند و قابلیت هضم سایر مواد مغذی را کاهش می دهند (همانطور که فیبر به طور کلی انجام می دهد)، بلکه می تواند مشکلات خاصی مانند فضولات چسبنده و تخم مرغ های خراب در مرغ ایجاد کند. اعتقاد بر این است که افزودن آنزیم‌های مخصوص گندم حداقل برخی از مشکلات فوق را کاهش می‌دهد، اما آنزیم‌های تجاری فراوانی وجود دارد که تشخیص علم از بازاریابی دشوار شده است.

مواد معدنی

در مجموع، گندم در مقایسه با ذرت دامی تقریباً دارای همان مقدار مواد معدنی است – ویژگی رایج در بین همه غلات. اما یک تفاوت عجیب در مورد گندم وجود دارد: بخش سبوس گندم حاوی فیتاز طبیعی است، آنزیمی که در دسترس بودن/هضم فسفر را در گونه های تک معده (خوک و طیور) بهبود می بخشد. به این ترتیب، در هنگام فرمولاسیون با گندم به جای ذرت به آنزیم اگزوژن کمتری (تجاری) فیتاز نیاز است، یا نمک های فسفات کمتری (مثلاً فسفات های تک یا دی کلسیم) باید اضافه شود.

نتیجه گیری

ذرت دامی

ذرت دامی

پیشتر گفتیم که بهتر است از ذرت دامی ارگانیک برای تغذیه دام و طیور خود استفاده نمایید. اما ذرت دامی ارگانیک را از کجا تهیه کنیم؟

شرکت خدماتی بازرگانی کیمیا زرین جهان پوشش (سهامی خاص ) با وجود جمعی از فعالین حوزه تجارت و بازرگانی با هدف واردات کالاهای اساسی از جمله خوراک دام و طیور، دانه های روغنی، کنجاله، غلات، تره بار، صیفی جات و صادرات کالاهای ایرانی و بر پایه تحقیقات علمی و بنیادی در بازارهای تجاری و رقابتی پا به عرصه تجارت جهانی گذاشته و هم اکنون به عنوان یکی از شرکت های موثر در زمینه تامین کالا در حوزه غلات و صادرات کالاها با منشا ایرانی میباشد و در حال حاضر در کشورهای روسیه ، قزاقستان و اکراین تیم ترخیص کالا در مبادی ورودی ایران از جمله بنادر شمالی و جنوبی کشور را دارا می باشد.

 مهم نیست فرمالین بخواهید یا پودر استخوان، دانه کتان یا کنحاله کنجد یا دانه کنجد، همین الان میتوانید با کارشناسان ما در کیمیازرین تماس بگیرید تا ذرت دامی ارگانیک را تهیه نمایید و با خاطری آسوده از دستاورد های دامی خود لذت ببرید.

نقش پودر استخوان در کشاورزی

نقش پودر استخوان در کشاورزی

شاید برای شما نیز سوال شده باشد که نقش پودر استخوان در کشاورزی چست و پودر استخوان چه کاربردی در کشاورزی دارد؟ اگر به دنبال راه هایی برای بارور کردن خاک و ترویج یک باغ سالم بوده اید، به احتمال زیاد در مواجهه با تولید کننده کود با کود پودر استخوان مواجه شده اید. ممکن است شنیده باشید که دیگران درباره مواد مغذی آن و اینکه چگونه به شکوفه ها و سبزیجات سالم کمک می کند به خود می بالند. اما آیا این نوع کود مناسب برای نیازهای باغبانی شماست یا اینکه مواد مغذی غنی آن برای حیوانات مجاور مزاحم خواهد بود؟

درباره ترکیبات این تقویت کننده خاک ، فواید و خطرات آن و بهترین روش استفاده از کود پودر استخوان بیشتر بدانید .مانند هر اصلاح خاکی، قبل از افزودن کود، حتما آزمایش خاک را انجام دهید، زیرا مقدار بیش از حد یک ماده مغذی می تواند به همان اندازه که خیلی کم باشد مضر است.

نقش پودر استخوان در کشاورزی

کود پودر استخوان از استخوان های حیوانی بخار پز شده ساخته می شود و سپس به صورت پودر یا دانه های ریز آسیاب می شود تا روی گیاهان یا محصولات زراعی استفاده شود. پودر استخوان مملو از مواد مغذی و مواد معدنی هستند که به گیاهان شما کمک می کند و به سالم تر و قوی تر شدن آنها کمک می کند. با این حال، کود پودر استخوان برای هر موقعیتی مناسب نیست. نقش پودر استخوان در کشاورزی را در ادامه با هم مطالعه خواهیم نمود.

محتوای پیشنهادی: خرید متیونین

فواید کود پودر استخوان

دلایل زیادی وجود دارد که کود استخوان را به عنوان یک اصلاح کننده خاک غنی از مواد مغذی در نظر بگیرید . نقش پودر استخوان در کشاورزی بسیار مشهود است و در ادامه با فواید پودر استخوان آشنا خواهیم شد.

نقش پودر استخوان در کشاورزی

نقش پودر استخوان در کشاورزی

  • سرشار از کلسیم

کلسیم برای ساختن استخوان های قوی معروف است و برای گیاهان نیز مفید است. کود استخوان حاوی این ماده معدنی ضروری است. این کمک می کند تا دیواره های سلولی گیاهان شما قوی و سالم بماند و باعث رشد قوی خواهد شد.

  • سرشار از فسفر

فسفر یکی دیگر از مواد مغذی کلیدی است که در کود پودر استخوان یافت می شود. این ماده معدنی نقش زیادی در فتوسنتز، تولید ریشه، گل و دانه، انتقال انرژی در داخل گیاه و سایر عملکردهای حیاتی دارد. فسفر “P” در NPK است که اغلب روی کود می بینید. باعث افزایش عملکرد میوه و دانه، افزایش گلدهی و افزایش مقاومت به آفات و بیماری ها می شود.

  • به برنامه های مکرر نیاز ندارد

کود پودر استخوان به آرامی تجزیه می شود و آن را به کود طولانی مدت عالی تبدیل می کند که فقط یک بار در سال باید استفاده شود. همانطور که در طول فصل به آرامی تجزیه می شود، پودر استخوان به تغذیه گیاهان شما ادامه می دهد.

  • تماما ارگانیک

اگر از روش های باغبانی ارگانیک استفاده می کنید، کود پودر استخوان یک گزینه عالی است. علاوه بر اینکه کاملاً عاری از مواد شیمیایی است، فرآیند تجزیه طبیعی میکروب های موجود در خاک را تغذیه می کند. حاوی ریزمغذی هایی مانند منیزیم، روی و آهن است که سلامت گیاه را تقویت کرده و به رشد میکروبی خاک کمک می کند. این ساختار کلی و کیفیت خاک را بهبود می بخشد که به نوبه خود باعث بهبود کیفیت گیاهان و محصولات شما می شود. به علاوه، اگر به طور تصادفی بیش از حد استفاده شود، گیاهان را نمی سوزاند.

محتوای پیشنهادی: خرید آرد دامی

معایب استفاده از کود پودر استخوان

نقش پودر استخوان در کشاورزی را با مضرات استفاده از پودر استخوان ادامه میدهیم. در حالی که دلایل محکم زیادی برای در نظر گرفتن استفاده از کود استخوان وجود دارد، خطراتی نیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. این کود یک راه حل مناسب برای همه نیست، بنابراین عوامل زیر را ارزیابی کنید. بعلاوه، برای باغبانان وگان انتخاب مناسبی نخواهد بود!

نقش پودر استخوان در کشاورزی

نقش پودر استخوان در کشاورزی

  • ممکن است حیوانات را جذب کند

بوی استخوان ممکن است توجه ناخواسته حیوانات را به خود جلب کند که ممکن است سعی کنند باغ شما را حفر کنند. این ممکن است برای صاحبان سگ نیز نگران کننده باشد زیرا هر سگی دوست دارد یک استخوان خوب برای جویدن داشته باشد.

این که سگتان باغ شما را خرال کند، تنها نگرانی شما در اینجا نیست. اگر سگ شما مقدار زیادی پودر استخوان بخورد، ممکن است دچار ناراحتی گوارشی شود. بدترین سناریو ممکن است شامل جراحی برای برداشتن غلظت زیادی از پودر استخوان و خاک باشد.

  • برای تمام سطوح pH خاک مناسب نیست

طبق مطالعات گزارش شده توسط دانشگاه ایالتی کلرادو ، فسفر حاصل از کودهای آلی مانند پودر استخوان فقط برای گیاهان در خاک اسیدی با سطح pH 7 یا کمتر در دسترس است. اگر خاک شما به سمت قلیایی شدن است، کود پودر استخوان هیچ تاثیری واقعی نخواهد داشت. قبل از اصلاح، از PH خاک خود مطمئن شوید. در واقع نقش نقش پودر استخوان در کشاورزی همواره مثبت نخواهد بود پس دقت را به کار بگیرید.

نحوه و زمان استفاده از کود استخوانی

قبل از استفاده از کود پودر استخوان در باغ خود، انجام آزمایش خاک بسیار مهم است. این به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا این انتخاب مناسب برای خاک شما است یا خیر. استفاده از پودر استخوان ساده است و نیازی به تکرار زیاد ندارد. وقتی صحبت از میزان مصرف کود استخوان به میان می‌آید، قاعده کلی ۳ فنجان برای هر ۱۰۰ فوت مربع خاک است. هنگام کار کردن پودر استخوان در خاک، حتماً خاک را به خوبی زیر و رو کنید و آن را به طور یکنواخت در زمین مخلوط کنید تا هیچ توده یا رسوبی از کود مخلوط نشده باقی نماند. این به توزیع آن در سراسر خاک کمک می کند و همچنین احتمال تلاش حیوانات برای مصرف آن را کاهش می دهد.

کود پودر استخوان حدود چهار ماه طول می کشد تا به طور کامل در خاک تجزیه شود، بنابراین در این بازه زمانی دوباره از آن استفاده نکنید. کود پودر استخوان یک کود ارگانیک فوق‌العاده می‌سازد تا گیاهان شما را با مواد مغذی مهمی مانند کلسیم و فسفر تامین کند و باعث تقویت گیاهان و محصولات سالم و قوی شود. با این حال، ممکن است برای هر باغی مناسب نباشد. قبل از انتخاب کود برای باغ خود حتما آزمایش خاک انجام دهید. در صوررتی که در رابطه با نقش پودر استخوان در کشاورزی سوالات بیشتری دارید میتوانید با کارشناسان ما در کیمیا زرین تماس حاصل فرمایید.

محتوای پیشنهادی: خرید خوراک دام و طیور

پودر استخوان را از کجا تهیه کنیم؟

نقش پودر استخوان در کشاورزی

نقش پودر استخوان در کشاورزی

حال که در رابطه با نقش پودر استخوان در کشاورزی خواندیم بهتر است به این موضوع بپردازیم که پودر استخوان خود را از کجا و چگونه تهیه نماییم؟ در واقع برای پاسخ به این سوال باید کیفیت پودر استخوان و مواد معدنی را در نظر گرفت. شرکتی که شما برای خرید و  تامین پودر استخوان خود به آن اعتماد میکنید باید محصولاتی با کیفیت را ارائه دهد تا محصولاتی بی نظیر را بپرورانید. شرکت کیمیا زرین با بیش از سه دهه سابقه فعالیت در صنعت شیمیایی و کشاورزی این شرکت با ارائه محصولات منحصر به فرد در صنعت کشاورزی و جلوگیری از واردات این مواد توانسته ترکیبات خاص آمینواسید، فولویک اسید و کلات های آمینو اسید که در رده جدیدترین فناوری های روز دنیا می باشد را به صنعت کشاورزی ایران ارائه نماید.

برای رسیدن به این منظور، شرکت کیمیا زرین با استفاده از دانش فنی شرکت هوخست آلمان توانسته نسبت به تولید رده های مختلفی از اسید آمینه، فولویک اسید و هیومیک اسید با کیفیت هم تراز با انواع مشابه اروپایی اقدام نماید. نقش پودر استخوان در کشاورزی را میتوانید از وبسایت کیمیا زرین تهیه کنید. شایان ذکر است محصولات این شرکت از مواد اولیه گیاهی استخراج و خالص سازی می گردد و لذا کاملا طبیعی و ارگانیک بوده و این شرکت جدای از تأمین نیاز گیاهان به مواد مغذی اولیه دوستدار محیط زیست نیز می باشد. بر همین اساس این شرکت جدای اخذ مجوزهای تأییدیه از موسسه خاک و آب کشور موفق به اخذ مجوز ارگانیک از شرکت بیوسان گواه نیز گردیده است.

سخن پایانی

نقش پودر استخوان در کشاورزی کاملا مشهود است و نمیتوان آن را نادیده گرفت. پودر استخوان یک کود عالی برای رشد گیاهان شماست و همانطور که پیش تر در مقاله نقش پودر استخوان در کشاورزی نیز به آن اشاره نمودیم، این کود هیچ تاثیر شیمیایی بر روی ساختار گیاهان نخواهد داشت. تهیه پودر استخوان از شرکت کیمیازرین این تضمین را به شما خواهد داد که محصولی بی نظیر را ددر اختیار خواهید داشت و محصول تحویل شده عاری از هرر گونه افزودنیست و محصولی اورگانیک در اختیار خواهید داشت.