خرید جو روس

خرید جو روس

خرید جو روس برای خوراک دام و طیور انجام می شود همانطور که می دانید خورک دام دارای اهمیت بسیار می باشد و باید تغذیه ای برای آن ها در نظر گرفته شود که در رشد آن ها تاثیر داشته و بتواند ویتامین بدن آن ها را تامین نماید برای این منظور در خوراک دام و طیور افزودنی ها و مواد معدنی اضافه می شود تا بتواند ویتامین و مواد معدنی لازم دام و طیور را فراهم کند، جو روس نیز یکی از آن دسته محصولاتی می باشد که می تواند در تغذیه دام شما تاثیر مفیدی داشته باشد.

در نهایت می توان گفت که خرید انواع جو روس به ویژه جو روس درجه یک و اضافه نمودن آن به زنجیره غذایی دام می تواند ارزش غذایی آن را بیافزاید. همچنین بازده دام را بالا می برد که این موجب سود شما در کسب و کار نیز می شود و پیشرفت را به همراه خواهد داشت. با این احتساب که جو انواع مختلفی داشته و هر یک از آن ها خواص متفاوتی نسبت به هم دارند ، به طور کلی جو روس خواص و فواید ویژه ای را به دام منتقل می نماید که در ادامه به صورت مختصر در ارتباط با آن صحبت خواهیم کرد.

با اضافه کردن جو روس به تغذیه دام و طیور افزون بر این که ارزش غذایی دام نیز با مصرف جو روس افزایش می یابد ، بازده و کیفیت محصولات حاصل از دام نیز بالا می رود که این برای هر دامداری نکته مهمی می باشد. لازم به ذکر است که در خرید جو روس باید دقت داشته باشید زیرا جو روس دارای انواع مختلفی است که هر کدام از آن ها دارای کیفیتی متفاوت از دیگری می باشند و در ادامه در ارتباط با این موضع نیز بیشتر صحبت کرده ایم.

درجه بندی انواع جو روس

همانطور که انواع جو دارای درجه بندی از نظر کیفیت می باشد ، در انواع جو روس نیز این درجه بندی وجود دارد که در خرید جو روس باید از آن ها اطلاع داشته و نسبت به آن خرید نمایید. در ادامه انواع جو روس را نام برده ایم:

  • جو سفید
  • جو ممتاز
  • جو زرد

از انواع جو روس نام برده شده به ترتیب از کیفیت بالا به پایین طبقع بندی می شوند. متقاضی باید در هنگام خرید در صورت انتخاب جو روس ، انواع آن را نیز در نظر داشته و از قیمت آن ها اطلاع یابد و سپس بنا به نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب نموده و خریداری نماید.

مواد مغذی در جو روس

برای خرید جو روس لازم است تا مواد مغذی موجود در آن را آشنایی داشته باشید. در ادامه چند مورد از مواد مغذی موجود در جو دامی روس پس از آنالیز آن بدست آمده است که برای شما در زیر آورده ایم:

  • میزان پروتئین موجود در آن ۱۱ درصد
  • رطوبت جو ۱۴%
  • حجم دانه های شکسته کمتر از سه درصد
  • کمترین میزان آفلاتوکسین
  • الیاف خام ۵ درصد
  • خاکستر ۳%
  • نشاسته ۵۷ درصد
  • ماده خشک ۸۰ درصد

با توجه به مواد مغذی موجود در جو روس دامی بهتر می توانید برای خرید جو روس تصمیم گرفته و از مواد مغذی آن بهرمند شوید. در ادامه به ارزش غذایی جو نیزاشاره خواهیم کرد.

ارزش غذایی جو چقدر است؟

برای خرید جو روس لازم استتا ارزش غذایی آن را نیز بدانید تا به میزان مورد نیاز آن را خوراک دام اضافه نمایید.

  1. ماده خشک :۸۶ درصد
  2. پروتئین خام : ۱۲٫۳ درصد
  3. الیاف خام : ۵٫۱ درصد
  4. خاکستر  : ۲٫۶ درصد
  5. نشاسته : ۵۷ درصد
  6. چربی : ۲٫۵ درصد

لازم به ذکر است که طبق مطالعات نشان داده شده است که اگر جو به صورت کامل به دام زنده داده شود تنها ۵۲ درصد از آن جذب بدن حیوان می‌شود در صورتی که برای جذب کامل جو بهتر است آنرا به صورت بلغور یا آسیاب شده به آنها بدهید.

میزان درصد مجاز استفاده از جو در جیره غذایی دام ها

پس از خرید جو روس باید دقت داشته باشید که برای استفاده از دانه جو در جیره غذایی حتما از یک کارشناس تغذیه دام و طیور مشورت بگیرید و بیش از حد استاندارد این دانه غلات را به دام های خود ندهید چون باعث بروز بیماری اسیدوز خواه شد.

  1. پرواربندی گوساله :۵۰ درصد
  2. گاو شیری ۵۰ درصد
  3. پرواربندی بره ۲۵ درصد
  4. نگهداری میش : ۵۰ درصد
  5. شیرخوارگی : ۲۰ درصد
  6. جیره رشد : ۳۰ درصد
  7. و در جیره پایانی ۳۰ درصد

سخن آخر

با توجه به موارد ذکر شده در بالا به اهمیت جو در خوراک دام پی برده اید در نتیجه بهتر است تا هرچه سریع تر به خرید جو روس اقدام نمایید و آن را در تغذیه دام خود قرار دهید. شما می توانید جو روس و بقیه خوراک دامی را با کیفیت بالا از سایت کیمیا زرین تهیه نمایید.

خرید ذرت روس

خرید ذرت روس

خرید ذرت روس برای چه مصارفی انجام می شود؟ در این مطلب در ارتباط با ذرت خارجی و داخلی صحبت خواهیم کرد. ذرت همانطور که می دانید از کشور های بسیاری وارد ایران می شود که یکی از آن ها روسیه می باشد و ما برای خوراک دام خرید ذرت روس ر خواهیم داشت.

در ادامه ذرت روس را با دیگر ذرت های خارجی مانند ذرت برزیل مقایسه کرده ایم اما قبل از آن که به آن موضوع برسید بهتر است تا در ارتباط با نقش ذرت در خوراک دام و طیور و انواع ذرت خارجی و داخلی اطلاعاتی را بدست آورید که در ادامه در ارتباط با آن ها به مختصر صحبت شده است.

نقش ذرت در خوراک دام و طیور

ذرت به عنوان منبع مهم تامین انرژی در تغذیه دام و طیور دارای جایگاه ویژه ای می باشد که که همانطور که گفته شد خود این ذرت دارای انواع بسیاری است که به طور کلی به دو نوع ذرت داخلی و ذرت خارجی تقسیم می شود و از انواع خارجی آن ما خرید ذرت روس را پیشنهاد می کنیم.

لازم به ذکر است که این محصول دارای درصد پایینی پروتئین می باشد به همین دلیل این محصول انتخاب مناسبی برای تامین پروتئین در جیره دامی نمی باشد و در این ویژگی توانایی رقابت با سویا را نخواهد داشت.

مبحث انرژی یکی از مباحث مهم در تامین خوراک دام می باشد به همین دلیل است که می توان گفت خرید ذرت روس دارای اهمیت بالایی می باشد.

انواع ذرت داخلی و خارجی

انواع ذرت خارجی

همانطور که در بالا نیز گفته شد ذرت از کشور های دیگر نیز وارد می شود که از جمله این کشور ها می توان به کشورهایی همچون روسیه، برزیل، اوکراین و رومانی اشاره کرد. کشور های نام برده شده از صادر کننده های مهم ذرت به ایران می باشند و به همین دلیل ذرت های خارجی عموما به نام کشور صادرکننده آن شناخته می شوند.

بندر امام خمینی در جنوب کشور و بنادر امیرآباد، انزلی و نوشهر در شمال کشور جایگاه های مهم واردات ذرت به ایران بوده و نزدیکی این بنادر به شهرها عامل مهم در انتخاب نوع ذرت خارجی می باشد.

انواع ذرت داخلی

ذرت های داخلی عموما بصورت چاپر شده برداشت و بعنوان سیلو بفروش می رسند، در این میان گاهی ذرت دزفول و کرمانشاه نیز بصورت دانه ای در بازار یافت می شود، اما گستردگی ذرت های تولید داخل بیشتر در نوع سیلو ذرت یا ذرت علوفه ای است.

این محصول که از تخمیر ساقه برگ و دانه ایجاد می شود و جزء خوراک های پرطرفدار حوزه دام است.

 

شرایط واردات ذرت دامی به بازار داخل

همانطور که می دانید ذرت یک محصول زراعی است و سومین غله مهم در دنیا محسوب می شود که به عنوان یکی از مهم ترین غلات پرمصرف هم در تغذیه انسان و هم به عنوان خوراک دام و طیور نقش دارد که از اهمیت بالایی برخوردار است.

لازم به ذکر است که بیش تر از نیمی از ذرت کشت شده در دنیا، در آمریکا تولید می شود. پس از آن کشورهایی همچون اسپانیا، ایتالیا، پرتغال، اندونزی، آفریقا، هندوستان، چین، روسیه و برزیل بیش ترین میزان تولیدات ذرت را در دنیا دارند که در اینجا ما در ارتباط با خرید ذرت روس صحبت خواهیم کرد.

همانطور که در بالانیز گفته شد، ذرت دامی از نظر پروتئین فقیر می باشد، از این رو بهتر است همراه با علوفه هایی که غنی از پروتئین هستند در خوراک دام و طیور مورد مصرف قرار گیرد.

همانطور که می دانید چندین سال است که کشور ایران با مشکل کم آبی مواجه است. به همین دلیل کشت و پرورش تمامی محصولات کشاورزی به میزان چشمگیری کاهش یافته است که از این رو واردات این محصول زیاد شده است و شما به راحیتی می توانید برای خرید ذرت روس و یا ذرت دیگر کشور ها از بازار اقدام نمایید. اما برای اینکه این محصولات را با کیفیت بالا تهیه کنید، ما به شما پیشنهاد می کینم تا به سایت کیمیا زرین مراجعه نموده و و محصولات خود را با کیفیت بالا از این سایت تهیه نمایید.

ذرت دامی روس بخرم یا ذرت برزیلی؟

همانطور که متوجه شدید ذرت تولیدی داخلی نمی تواند پاسخگوی نیاز دامداری ها باشد. از طرفی همان میزان اندک ذرت تولید شده نیز با قیمت بالایی به فروش می رسد در نتیجه پیشنهاد می شود تا برای تغذیه دام و طیور از ذرت های وارداتی استفاده نمایید که خرید ذرت روس نیز برای این کار پیشنهاد خوبی می باشد.

با کمبود ذرت داخلی چاره ای نیست جز این که به واردات ذرت دامی خارجی از کشورهای خارجی روی آورد، در این صورت می توان ذرت با کیفیت درجه یک را با قیمتی منصفانه تر خریداری نمود.

قیمت ذرت دامی روسیه در مقایسه با ذرت دامی برزیل و دیگر نهاده های دامی وارداتی به دلیل این که به کشور ایران نزدیک تر می باشد، از لحاظ هزینه حمل و نقلی بسیار مناسب تر می باشد در نتیجه خرید ذرت روس بیشتر پیشنهاد می شود زیرا علاوه بر کیفیت بالا قیمت پایین تری نیز دارد.

قیمت ذرت دامی روسیه به چه فاکتورهایی وابسته است؟

قبل از خرید ذرت روس یهتر است بدانید که ذرت دامی روس نسبت به تمامی نمونه های وارداتی و همچنین داخلی بسیار ارزان تر بوده و کیفیت بسیار خوبی نیز دارد.
در نتیجه شما دامداران و دامپروران عزیز با خرید ذرت دامی ارزان قیمت و در عین حال مرغوب، می توانید هزینه های دامداری خود را به مقدار قابل توجهی کاهش دهید.

از جمله مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت خرید ذرت روس موارد زیر را می توان نام برد:

  • نحوه خرید
  • فروشگاه خریداری شده
  • نوسانات قیمت ارز

مرکز فروش مستقیم ذرت دامی از بندر

ذرت دامی روسیه در بنادر، سیلوها و همچنین در مراکز فروش مربوطه به صورت عمده و خرده عرضه می شود. اما اگر قصد خرید ذرت برزیل را دارید باید بدانید که پیدا کردن ذرت اصل برزیل کاری بسیار دشوار می باشد.

از آنجایی که امروزه افرادی ناشناخته که به دنبال هر راهی برای کسب منافع بیش تر خود هستند در حال فروش انواع ذرت دامی نامرغوب با قیمتی گزاف به دامداران می باشند. از این رو پیشنهاد می شود ذرت دامی مرغوب و درجه یک را از مراکز فروش آنلاین معتبر مانند کیمیا زرین خریداری نمایید.

در سایت کیمیازرین شما می توانید انواع ذرت داخلی و خارجی را خریداری نمایید و علاوه بر انواع ذرت این سایت دارای انواع نهاده های دامی با کیفیت بالا قیمت مناسب می باشد به عنوان مثال شما می توانید خرید ذرت روس را در از این سایت با مناسبترین قیمت و کیفیت بالا انجام دهید.

فروش ذرت علوفه ای

خرید ذرت علوفه

خرید ذرت علوفه یکی دیگر از پیشنهاداتی است که برای تغذیه دام پیشنهاد می شود. در ادامه در ارتباط با این تغذیه بیشتر صحبت خواهیم کرد. اما قبل از آن اطلاعات کلی را در ارتباط با ذرت در اختیار شما قرار خواهیم داد.

ذرت گیاهی است ازخانواده Poaceae ، دگرگشن مخصوص نواحی گرم و معتدل می باشد. مبدا آن آمریکای مرکزی و جنوبی است و احتمالاً توسط هجوم استعمارگران و یا توسط زائران مکه وارد ایران شده است و لازم است بدانید که سابقه کشت آن در قاره‌ های اروپا ،آسیا، آفریقا و اقیانوسیه چندان طولانی نمی باشد.

ذرت از همان ابتدا در گروهگیاهانی قرار گرفته است که بسیارمورد توجه دامداران می باشند. خصوصاً پس از پیدایش ارقام هیبرید با عملکرد بالا و کیفیت مطلوب، بسیاری از مؤسسه های تحقیقاتی در سراسر دنیا روی این محصول با ارزش سرمایه گذاری و فعالیت های مؤثری انجام داده اند که نتیجه آن موفقیّت های چشمگیری بوده است.

ذرت بعد از گندم و برنج سومین محصول زراعی دنیا ازنظر سطح زیر کشت و دومین محصول بعد از گندم از نظر میزان تولید می باشد. که علاوه بر تامین دانه و علوفه ای مورد نیاز مرغداری ها و دامداری ها در صنعت غذایی، شیمیایی و دارویی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در ادامه در ارتباط با مشخصات ذرت علوفه بیشتر صحبت خواهیم کرد تا برای خرید ذرت علوفه بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. شما می توانید برای خرید ذرت علوفه با بالاترین کیفیت به سایت کیمیازرین مراجعه کرده ذرت علوفه با بالاترین کیفیت را سفارش دهید.

مشخصات ذرت علوفه

برای خرید ذرت علوفه لازم است تا با مشخصات آن به خوبی آشنا شوید. در ادامه در ارتباط با مشخصات ذرت علوفه بیشتر صحبت کرده ایم:

  • ذرت علوفه‌ ای باید به ذراتی با اندازه ۱٫۲ تا ۳٫۴ اینچ برش داده شود.
  • ذراتی با این اندازه را می‌ توان در سیلو ها محکم تر بسته بندی کرد و برای احشام خوشمزه تر می باشند.
  •  با یک برش مجدد، می‌توان ذرت علوفه با قطعات بسیار خوب ایجاد کرد. انجام این کار باعث افزایش میزان ماده خشکی می‌ شود که می‌ تواند در یک سیلو ذخیره شود.
  • اما ذرت علوفه به خوبی برش داده شده، مزه کمتری داشته و در آزمایشات میزان چربی کمتری را نشان می‌ دهد.
  • این در حالی است که این علوفه، منبع اصلی مواد خوراکی برای گاوهای شیری می باشد.

 

اضافه کردن آب به ذرت علوفه دام خشک

لازم است برای خرید ذرت علوفه و استفاده از آن بدانید که اگر ذرت علوفه‌ ای بیش از حد خشک باشد، برای ایجاد شرایط نفوذ ناپذیری نسبت به هوا، ممکن است لازم باشد به آن آب اضافه نمایید.

به عنوان یک قاعده کلی و با یک حساب سرانگشتی، برای افزایش ۱ درصدی میزان رطوبت، برای هر تن از ذرت، ۴ گالن آب باید اضافه شود.

میزان مصرف هر گاو از ذرت علوفه

اگر دارای دامداری و گاوداری می باشید لازم است بدانید که یک گاو درجه یک، روزانه می‌ تواند تا ۳۰ کیلوگرم ذرت علوفه بخورد. برای اطمینان از اینکه شیر گاو بوی ذرت علوفه ای ندهد، بعد از دوشیدن گاو یا حداقل ۳ ساعت قبل از آن، گاو را با ذرت علوفه تغذیه کنید.

اهداف سیلو کردن علوفه

همانطور که م یدانید مواد علوفه ای جزو مواد غذایی پر ارزش برای دام می باشد به همین علت خرید ذرت علوفه برای تغذیه دام ها بسیار پیشنهاد می شود. این مواد علوفه ای بیشتر در فصول گرم سال وجود دارد و با توجه به کمبود آن در فصل سرد سال بهتر است از انواع مواد علوفه ای سیلو شده یا به صورت سیلاژ برای تغذیه دام ها  استفاده شود.

  1. افزایش ارزش غذایی علوفه با افزودن املاح معدن
  2. صرفه جویی در فضا و محل نگهداری علوفه ها که با پرس کردن و سیلاژ علوفه ها میسر می شود.
  3. امکان نگهداری علوفه مازاد در فصل رشد و مصرف آن در دیگر فصول
  4. کاهش آفت مواد غذایی در مدت زمان نگهداری علوفه ها
  5. افزایش درصد خوش خوراکی علوفه ها

 

مزایای استفاده از سیلو ذرت علوفه

  • بیشترین ماده خشک را به نسبت سایر گیاهان دارد.
  • دارای ارزش غذایی بسیار بالا است یعنی از ارزش غذایی تقریبا مشابه با یونجه برخوردار است.
  • دارای سطح مناسبی از کربوهیدارات های محلول در آب برای یک تخمیر رضایت بخش و تولید اسید لاکتیک کافی است.
  • خاصیت بافری پایین دارد.

با توجه به مزایا بالا بهتر است تا برای خرید ذرت علوفه زودتر اقدام نمایید.

 

معایب ذرت علوفه ای که بسته بندی نشده و ذخیره شده در سیلوهای زمینی

 

  1. در زمان برداشت سیلوی ذرت علوفه ای به دلیل عدم تفکیک قسمت های کپک و قارچ زده عملا جان و سلامت دام به خطر می افتد.
  2. به دلیل استفاده از ماشین های سنگین چون لودر، انواع تراکتور برای پرس کردن و خارج کردن هوای سیلو عملا میزان درصد آلودگی بالایی ایجاد می شود که باعث آلودگی خوراک دام می شود.
  3. هزینه های بالای احداث و راه اندازی سیلوی ذرت علوفه ای
  4. مشکلات نگهداری و بهره برداری از سیلوی ذرت علوفه ای
  5. باعث از دست رفتن شیرابه، عصاره و مواد مغذری ذرت علوفه ای می گردد.
  6. باعث افت ۳۰ درصدی سیلاژ خواهد شد.
  7. عدم بدست آمدن یک سیلوی ذرت علوفه ای یکنواخت
  8. عدم رعایت بهداشت در مراحل راه اندازی و بهره برداری از سیلو

سخن آخر

برای خرید ذرت علوفه و دیگر مواد معدنی برای خوراک دام و طیور خود می توانید به سایت کیمیا زرین مراجعه کرده و یا با ما تماس حاصل فرمایید.