نقش پودر چربی در خوراک دام

نقش پودر چربی در خوراک دام

نقش پودر چربی در خوراک دام چیست؟ حتما شما هم دیده اید که در خوراک دام و جیره بندی غذایی ان ها از پودر چربی استفاده می شود. اما در مورد علل استفاده از پودر چربی در خوراک دام اطلاعاتی دارید؟ در این مقاله می خواهیم در مورد نقش پودر چربی در خوراک دام به بحث و بررسی بپردازیم. در این مقاله با ما همراه باشید. در صورتی که دارای دام و طیور می باشید و می خواهید خوراک مناسب با آن ها را تهیه کنید می توانید به مجموعه کیمیا زرین مراجعه کرده و محصول مورد نظر را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید.

نقش پودر چربی در خوراک دام

گاوهای پر تولید به ویژه در ابتدای دوره شیرواری به طور عمده در بالانس منفی انرژی قرار دارند به همین دلیل مصرف انرژی کمتر از احتیاجات لازم برای مواد مغذی مورد نیاز تولید بالا است. در نتیجه گاو ذخایر مواد مغذی در بدن را برای انرژی روزانه مصرف می کند. این مسئله می تواند در مدت زمان کوتاهی کاهش وزن گاو را در پی داشته باشد. در نتیجه نیاز به چربی احساس می شود بنابراین می بایست این کمبود را جبران کرد. روش های مختلفی برای جبران وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:

افزایش مصرف کنسانتره: استفاده از کنسانتره در مصرف غذایی دام محدودیت دارد چرا که اگر بیش از مقدار لازم مصرف شود می تواند باعث کاهش چربی شیر شود. اما می توانید در حد استاندارد از آن برای جبران چربی بدن دام استفاده کنید.

نقش پودر چربی در خوراک دام

نقش پودر چربی در خوراک دام

افزایش مواد خشک مانند علوفه: این مواد نیز ساختار حجیمی دارند و به سرعت شکمبه دام را اشغال می کنند. در نتیجه دام غذای کمتری را مصرف می کند و خود عامل تشدید کننده کمبود انرژی می باشد.

پودر چربی: حال می توانید نقش پودر چربی در خوراک دام را به درستی درک کنید. چربی ها می توانند تراکم انرژی جیره را بیشتر کنند. گاوهای پر تولید و یا گاوهایی که در شرایط استرس های محیطی (استرس گرمایی، جابجایی) به سر می برند روزانه به ۴۰ مگا کالری یا بیشتر انرژی خالص نیاز دارند از این مقدار ۸ مگا کالری یا حدود ۸ درصد ماده خشک جیره را می توان از طریق چربی تامین نمود.

افزودن مکمل های چربی نظیر همین پودر چربی به خوراک دام باعث می شود که ویتامین های محلول در چربی بهتر جذب شود، در نتیجه، این مواد مغذی در خوراک دام توسط بدن جاندار جذب می شوند. این نوع مواد مغذی را باید در خوراک گوساله های جوان ‌تر به مقدار قابل توجهی اضافه کرد. در کنار مکمل های چربی، از مواد حاوی فیبر در جیره غذایی هم باید استفاده کرد که تمام اینها باعث می ‌شود خوراک ‌دام، ارزش غذایی بالاتری پیدا کند.

فواید پودر چربی برای خوراک دام

زمانی می توان از پودر چربی استفاده کرد که نقش پودر چربی در خوراک دام را دانست. در حقیقت همه ی دامداران به دنبال افزایش بازدهی دام هستند و از روش های مختلفی نیز برای رسیدن به این مهم استفاده می کنند. در این بخش می خواهیم به ور اختصار فواید پودر چربی برای دام را بیان کنیم.
نقش پودر چربی در خوراک دام

نقش پودر چربی در خوراک دام

  • افزایش تولید شیر در پی استفاده از پودر دامی به خوبی مشهود است.
  • افزایش ترکیبات شیر و کاهش خطر افت چربی شیر که یکی از مهم ترین دلایل تاثیر گذار روی قیمت نهایی شیر است و دامداران توجه زیادی به آن دارند.
  • بهبود نمره وضعیت بدنی که به گاو کمک می کند تا پس از زایش، سریع تر به تعادل مثبت انرژی باز گردد. این مورد از نظر علمی یکی از مهمترین دلایل توصیه به استفاده از پودر دامی به حساب می آید.
  • بهبود تولید مثل که این ویژگی پودر چربی دامی هم برای دامداران بسیار مهم است و اکثر دامداران توجه زیادی به آن می کنند.
  • پودر چربی دامی  بر خلاف مکمل های چربی پالمی، پس از زایش و طی تعادل منفی انرژی، به جای ذخیره در کبد و بافت چربی گاو، برای تولید انرژی در کبد و عضله مورد استفاده قرار می گیرد.
  • حفظ تراکم انرژی جیره در هنگام افزایش سطح علوفه بدون کاهش هضم فیبر
  • حفظ ماده خشک مصرفی
  • کاهش استرس عوارض گرمایی که یکی از فواید مهم پودر چربی دامی به حساب می آید.

فروش انواع پودر چربی

خرید و فروش پودر چربی در سطح کشور به صورت گسترده صورت می پذیرد. شما می توانید این محصول را با مناسب ترین قیمت از بهترین شرکت بازرگانی خوراک دام و طیور تهیه کنید. خلوص این مکمل چربی ۹۹ درصد به بالا می باشد و استفاده از آن می تواند سبب پیشرفت در چرخه دام شود. میزان مصرف این مکمل بالاست و عمه ترین دلیل آن نیز کمک به رشد بهتر گاوهای شیری و پرورش گوساله ها با بازدهی بالا از طریق این پودر می باشد.
حال که نقش پودر چربی در خوراک دام را دانستید برای خرید عمده پودر چربی و یا ثبت سفارش در حجم دلخواه خود می توانید با کارشناسان کیمیا زرین تماس حاصل نمایید. برای افزایش ارزش غذایی خوراک دام های خود نسبت به خرید افزودنی های خوراک دام و یا مکمل های دام، حساسیت بیشتری به خرج دهید. سلامت دام ها به نوعی به انتخاب خوراک مناسب و مکمل های مناسب وابسته است. برای دریافت قیمت پودر چربی و ثبت سفارش با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *