فواید گندم دامی

فواید گندم دامی

این که فواید گندم دامی چه هستند، از آنجایی مطرح می شود که گندم یکی از پر مصرف ترین غلات در جهان است و چه برای دام ها و چه برای انسان ها استفاده های گسترده و فراوانی دارد. برای تغذیه دام و طیور از محصولات دامی مختلفی مثل کاه، یونجه، ارزن و همین گندم دامی و… استفاده می شود. این محصولات دامی خود هر کدام دارای مشخصه ها و ویژگی هایی هستند و هر کدام برای تغذیه گروه خاصی از دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرند. اگر که به دنبال محصول دامی برای حیوان خانگی یا حیوان پرورشی خود هستید، بهتر است که با فواید گندم دامی آشنا شوید. با کیمیازرین همراه باشید.

کمی درباره گندم دامی

فواید گندم دامی

فواید گندم دامی

پیش از این که به سراغ صحبت درباره مباحثی مثل فواید گندم دامی و قیمت گندم دامی برویم، بهتر است که ببینیم گندم دامی چیست؟. گندم که نام علمی آن Triticum می باشد مهم ترین غله موجود در جهان است که برای حیات بشر و به خصوص کشور هایی مثل ما که مصرف نان بالایی دارند، ضروری می باشد. گندم از گیاهان گلدار تک لپه، تیره گندمیان و از خانواده گرامینه ها می باشد. گندم سرشار از مواد معدنی مثل انواع کربوهیدارت ها، فیبر غذایی و غیره می باشد. از همین رو استفاده از گندم برای انسان ها و دام و طیور بسیار متداول می باشد. گندم به واریته های مختلفی مثل زمستانه و بهاره و یا قرمز و سفید تقسیم می شود و در انواع مختلفی مثل سفت، نرم، دورام و… رشد می کند. این انواع مختلف گندم تنها در بحث ظاهر با یکدیگر تفاوت ندارند و در بحث مواد معدنی و مشخصه های ساختاری هم با یکدیگر متفاوت هستند. برای مثال از گندم نرم برای قنادی، از گندم سخت برای پخت نان و از گندم دورام برای ساخت ماکارانی استفاده می شود.

در مورد گندم دامی هم باید این را گفت که گندم هایی که گندم هایی که برای ما انسان ها و پخت موادغذایی مختلف مثل آرد، ماکارانی، نان، شیرینی ها و… مورد استفاده قرار می گیرند با گندم هایی که برای تغذیه دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرند کاملا متفاوت هستند. گندم های دامی، گندم های درجه ۲ و ۳ هستند که برای مصرف انسانی مناسب نیستند و قیمت بسیار پایین تری در مقایسه با گندم قابل استفاده برای انسان دارند. البته این موضوع به معنای نداشتن فواید گندم دامی نیست، اتفاقا گندم دامی هم ارزش غذایی بالایی دارد اما برای حیوانات مناسب تر و تاثیر گذارتر است تا انسان ها. به محصولات دامی کیمیازرین حتما سری بزنید.

گندم دامی چه فایده ای دارد؟

فواید گندم دامی

فواید گندم دامی

همه ی محصولات دامی، از گندم دامی و غلات گرفته تا انواع دانه های روغنی، همگی دارای مشخصه ها و ویژگی های خاصی هستند، که این ویژگی ها و مشخصه ها، برخی مثبت اند و جزء فواید آن محصول دامی محسوب می شوند، و برخی منفی هستند و از معایب آن محصول دامی محسوب می شوند. قضیه در مورد گندم دامی هم همین گونه است و با توجه به ویژگی ها و مشخصه هایی که گندم ها دارند، یکسری چیز ها فواید گندم دامی وجود دارند و یکسری چیزها به عنوان معایب گندم دامی، که پیش از پرداخت قیمت گندم دامی و استفاده از آن برای تغیه دام و طیورتان، بهتر است که با آن ها آشنا شوید. به همین خاطر در قسمت پایینی این پاراگراف برخی از فواید گندم دامی و مضررات گندم های دامی جمع آوری شده اند.

فواید گندم دامی

گندم همان گونه که پیش تر هم به آن اشاره شد، یکی از انواع غلات است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد و برای تغذیه انواع دام و طیور کاربرد دارد. گندم دارای انرژی متابولیسم بسیار بالا و پروتئین خامی بین ده تا پانزده درصد است. گندم حاوی ۵ تا ۸ درصد پنتوران می باشد که اصلی ترین آن ها آرابینوگزیلان ها می باشند. این ها مقدمه ای راجع به فواید گندم دامی بودند، اما برای آشنایی کامل با فوایدی که گندم دامی دارد موارد بیان شده در زیر این قسمت را با دقت مطالعه کنید.

 محافظت در برابر برخی امراض: گندم از غلات کامل است و غلات کامل این قابلیت را دارند که باعث کاهش خطر ابتلای موجودات به بیماری های مختلف می شوند.

تامین انرژی: قبل تر هم گفته شد که انرژی متابولیسم گندم فارغ از این که کدام نوعش می باشد، بالاست و این باعث رشد بهتر و سر حال تر بودن دام و طیور می شود.

گندم در صورتی که به صورت دانه درشت استفاده شود، برای تغذیه گاو ها بسیار مناسب است.

در صورتی که گندم به صورت دانه کامل برای تغذیه جوجه استفاده شود، باعث تحریک حرکات سنگدان و معده جوجه خواهد شد و با همراهی افزایش حرکات دستگاه گوارش در محیط های اسیدی، باعث کاهش ماندگاری اووسیست های آیمریا و کاهش بیماری کوکسیدیوز خواهد شد.

گندم فیبر مورد نیاز بدن دام و طییور را فراهم می کند.

مضرات گندم دامی

فواید گندم دامی

فواید گندم دامی

به طور کلی مضرت گندم دامی در مقایسه با فواید گندم دامی، بسیار کم و ناچیز هستند به گونه ای که می توان با استفاده روش هایی آن ها را خنثی کرد و به استفاده از گندمی که با پرداخت قیمت گندم دامی آن را برای تغذیه دام تهیه کرده اید، ادامه داد، اما به هر حال بد نیست که با آن ها آشنا باشید، تا بهتر بتوانید تصمیم بگیرید که آیا باید گندم دامی تهیه کنید یا خیر. گندم دامی حاوی مقدار زیادی گلوتوناست و اگر بیش از حد آسیاب شود، خمیر چسبناکی را تولید می کند که این خمیر چسبناک در معده دام و طیور باعث ایحاد مشکلات و بیماری های مختلف می شود.

قیمت گندم دامی

به هر حال هر شخصی میزان مشخصی بودجه را برای خرید هر چیزی اختصاص می دهد، از همین منظر همه افراد و شمایی که پس از آشنایی با فواید گندم دامی قصد خرید و تهیه آن برای دام و طیور خود را دارید هم، این سوال را در ذهن دارید که باید چقدر برای این کار هزینه کنید. باید گفت که متاسفانه به این علت که قیمت ها دائما در حال تغییر می باشند و ثبات اقتصادی وجود ندارد، نمی شود میزان مشخصی را برای قیمت گندم دامی اعلام کرد و در صورتی که قیمتی در اینجا اعلام شود، ممکن است تنها تا چند دقیقه یا نهایتا چند ساعت اعتبار نداشته باشد. از همین رو به شما عزیزان توصیه می شود که برای اطلاع از قیمت گندم دامی و خرید گندم دامی و گرفتن مشاوره های تخصصی در حوزه محصولات دامی، به سایت کیمیازرین که از مراکز بنام فروش محصولات دامی می باشد مراجعه کنید و با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *