قیمت و خرید یونجه

قیمت و خرید عمده یونجه

خرید عمده یونجه از مباحثی است که برای افرادی که با دام و طیور و یا برخی حیوانات خانگی سر و کار دارند، اهمیت بسیاری دارد. یونجه از مهم ترین علوفه جات در بحث تغذیه دام به شمار می رود و سالیانه در حجم های بسیار سنگینی در کشور کشت و حتی بعضا هم در صورت نیاز از کشور های دیگر وارد میشود. یونجه از محصولات اولیه کشاورزی می باشد و از قدیم الایام و از اوایل شروع زندگی انسان به عنوان علوفه اصلی دام مورد استفاده قرار می گیرد. برای این که بیشتر با قیمت یونجه، این محصول کشاوری مهم و مباحث مرتبط با آن مثل خرید عمده یونجه و… آشنا شوید، پیشنهاد می کنم در ادامه هم همراه “کیمیازرین” بمانید.

یونجه چیست؟

قیمت و خرید یونجه

قیمت و خرید عمده یونجه

قبل از شروع بحث درباره موضوعات حاشیه ای یونجه مثل خرید عمده یونجه، بد نیست کمی به خود او بپردازیم. یونجه گیاهی پایا از خانواده باقلاییان است که در اغلب کشور های جهان به عنوان علوفه ای بسیار مهم، در حجم های سنگین کشت می شود. یونجه ها معمولا به صورت های سیلاژ، خشک و یا برای تولید کود سبز مورد استفاده قرار می گیرند. یونجه معمولا در مناطق معتدل رویش پیدا می کند و به طور قطعی از دوره روم و یونان باستان برای تغذیه دام در اقساط نقاط جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید سبوس گندم با کمترین قیمت

برای خرید عمده یونجه شما می توانید از انواع مختلفی که در نقاط مختلف جهان کشت می شوند، استفاده کنید. برخی از نژاد های ایرانی یونجه عبارت اند از بغدادی، هراتی، مهاجرانی، همدانی، نیک شهری، قره یونجه، یزدی، افغانی، بمی و… از نژاد های مشهور غیر ایرانی هم می شود به سکوئل، سی یو اف ۱۰۱، کانادایی، موآبا، ترکستانی، رنجر، سونورا، ماسیرسیا، هاردیگان، سی ریور و… اشاره کرد.

ویژگی های دارویی و معدنی یونجه

شاید اغلب افراد در زمان خرید عمده یونجه و استفاده از آن برای دام، طیور یا سایر حیوانات به ویژگی های معدنی یونجه هیچ توجهی نکنند، یا اصلا گمان کنند که هیچ ویژگی خاصی وجود ندارد، که این طرز فکر اشتباه است. به طوری که حتی یونجه در برخی زمینه ها برای انسان ها هم بسیار مناسب می باشد. برخی از خواص و ویژگی های دارویی و معدنی یونجه عبارت اند از موارد زیر.

  • یونجه برای کودکانی که در حال رشد هستند بسیار مفید است.
  • یونجه حدود دو برابر اسفناج آهن دارد.
  • به علت داشتن آهن برای افرادی که به بیماری هایی مثل راشیتیسم، کم خونی و… مبتلا هستند بسیار مفید است.
  • یونجه گیاهی ملین است.
  • یونجه سرشار از ویتامین ث است.
  • حتی در برخی کشور ها مثل روسیه، آمریکا و چین از یونجه به جای اسفناج به عنوان وعده غایی استفاده می شود.
  • یونجه گیاهی نفاخ است.
  • با این که یونجه ملین است اما دم کرده آن درمان اسهال است.
  • برای کسانی که مشکل ریوی و سرفه دارند یونجه درمان است و سینه را نرم و سرفه را کاهش می دهد.
  • ضماد یونجه به درمان افرادی که دچار رعشه هستند کمک می کند.
  • یونجه شامل مقادیر قابل توجهی از ویتامین های آ، ب، ث، ای و… می باشد.
  • آنزیم های مفید بسیاری مثل انواع آمینو اسید ها، سیستین، آسپاراژین و… در یونجه موجود هستند.
  • یونجه حاوی مواد معدنی و مغزی مثل فسفر، پتاسیم، منیزیم و کلسیم می باشد.
  • تخم یونجه قاعده آور است و برای این منظور دم کرده آن کاربرد دارد.
  • یونجه به درمان و بهبود سریع زخم ها کمک می کند

خرید عمده یونجه

قیمت و خرید یونجه

قیمت و خرید عمده یونجه

خرید یونجه به صورت عمده و جزئی مورد توجه افرادی است که دام و طیور و یا حیوان خانگی دارند و یا آن را برای خواص درمانی ای که دارد، می خواهند. برای خرید عمده یونجه، این گیاه و علوفه با ارزش شما می توانید به سراغ کشاورزان بروید، که خرید از آن ها کار سختی است، یا می تواند از دلالانی که یونجه را از کشاورز ارزان خریده و به شما گران می فروشد بخرید و یا از مکان هایی مطمئن که به قیمتی مناسب یونجه را به شما ارائه می دهند خرید کنید. که مورد آخر بیش از دو مورد دیگر توصیه می شود. زیرا در صورتی که شما یونجه را از جای با قیمت مناسب و مطمئنی تهیه کنید، هم در هزینه هایتان صرفه جویی کرده اید و هم از جای مطمئنی اقدام به خرید یونجه کرده اید و خیالتان راحت است.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید ذرت علوفه ای

قیمت عمده یونجه

این که بخواهیم بگوییم قیمت خرید یونجه چه به صورت عمده که مد نظر ما است و چه به صورت جزء چقدر است امری است نشدنی، زیرا قیمت عمده یا جزئی یونجه به چند عامل بستگی دارد و همچنین هم با توجه به وضعیت اقتصادی کشورمان ثابت نیست و دائما در حال تغییر است. اما اگر عامل نبود ثبات اقصادی را کنار بگذاریم مسائلی که در خرید عمده یونجه و قیمت آن تاثیر دارند عبارت اند، نوع یونجه، مرغوبیت یونجه، قیمت دلخواهی که افراد مختلف بر روی آن می گذارند، حجم خرید مد نظر شما و… . این عوامل در کنار یک دیگر و با همراهی مسئله جو و شرایط اقتصادی زمانی که شما میخواهید اقدام به خرید یونحه کنید، دست به دست هم می دهند و قیمت یونجه چه به صورت عمده و چه به صورت جزء را مشخص می کنند.

خرید عمده یونجه در تهران

قیمت و خرید یونجه

قیمت و خرید یونجه

اگر که ساکن شهر تهران هسیتد و قصد دارید که به صورت عمده برای دام و طیور خود اقدام به خرید یونجه کنید یا اگر که قصد دارید برای حیوان خانگی خود در حجم کمی یونجه بخرید و یا حتی اگر که به واسطه خواص درمانی آن به دنبال خریدن یونجه هستید، امیدوارم که این مقاله و خواندن مطالبی مثل یونجه چیست، خواص و ویژگی های یونجه، خرید عمده یونجه، قیمت عمده یونجه و همین قسمت خرید و فروش یونحه در تهران به شما کمک کرده باشد، و راهنمایی مناسب برای شما بوده باشد.

به طور کلی هم در نهایت پیشنهاد می شود که در صورتی که ساکن پایتخت یعنی شهر تهران یا حومه آن هستید، برای تهیه یونجه و سایر مواد این چنینی از خدمات “کیمیا زرین” استفاده کنید. زیرا “کیمیا زرین” علاوه بر این که محصولات خود را با کیفیت بالا ارائه می کند در کنار آن خدماتی مثل مشاوره پیش و پس از خرید و… را نیز به شما عزیزان ارائه می دهد.ٍ

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *